Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Ja använder alltid Air Canada när jag letade first. Det ger en hint om vad som kan finnas, sen gäller det bara att lära sig hur AC får awards och SAS så man kan göra kvalificerade gissningar om sas kan boka. Har stämt relativt bra på allt jag försökt boka.

Air Canada stämmer enligt mina erfarenheter väldigt bra med vad SAS kan boka sista 2-3 dagarna innan avresa.
Så om Air Canada visar 4 bokningsbara platser 2-3 dagar innan avresa så har det stämt med vad SAS kan boka (jag hade kunnat ringa själv och bilda mig en uppfattning, men tänker det är onödigt att ta SAS telefonresurser till detta)?
Vet du hur det ser ut 5-6 dagar innan också?
 

palmen

Moderator
Så om Air Canada visar 4 bokningsbara platser 2-3 dagar innan avresa så har det stämt med vad SAS kan boka (jag hade kunnat ringa själv och bilda mig en uppfattning, men tänker det är onödigt att ta SAS telefonresurser till detta)?
Vet du hur det ser ut 5-6 dagar innan också?
Stämde bra för mig senast i slutet på förra året för Lufthansa
 

ZipZap68

Ny medlem
Är det möjligt att boka av EN av biljetterna på en 241-bokning som gäller för två personer? Gäller resa med Star Alliance.
 

ZipZap68

Ny medlem
Ja.
Tänk på poäng och vouchers giltighetstid bara.
Hmm, voucherns giltighetstid? Resan bokades förra året, så voucherns giltighetstid har nog gått ut... Menar du att den måste vara giltig nu för att man ska kunna avboka en av två personer? Räknas det som en avbokning+en ny bokning?
 

LPC123

Medlem
Hmm, voucherns giltighetstid? Resan bokades förra året, så voucherns giltighetstid har nog gått ut... Menar du att den måste vara giltig nu för att man ska kunna avboka en av två personer? Räknas det som en avbokning+en ny bokning?
Det räknas som en ändring och då försvinner vouchern och poäng som gått ut
 

J1981

Medlem
@Tonton

Då tar vi och uppdaterar ovan! Det öppnade upp sig med LH F mellan Frankfurt och Buenos Aires. Tackar säger jag :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Buenos Aires (EZE)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (totalt): 195 000 poäng (2-4-1-voucher applicerad)
Skatter&avgifter (per person): cirka 3300kr per person (inkl ombokningsavgifter)
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juni 2023
Bokad: Maj 2023
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning) 1. Kunde enbart boka delsträcka online på SAS. Polaren bokade detta. Så tog jag och ringde in för att fixa connections senare.


Flighter:
ARN-CPH - SAS - Plus
CPH-FRA - SAS - Plus
FRA-EZE - Lufthansa - First

EZE-FRA - Lufthansa - Business
FRA-ARN - Lufthansa - Business

Hur långt innan kunde du boka F?
 

mustam

Medlem
Gjorde en "stickkontroll" förra veckan och kollade med sas hur tillgängligheten såg ut. Stämde ganska bra med vad man såg på awardfares.
Tycker det verkar finnas gott om first nu. Hoppas inte tillgängligheten blir sämre under semestern då jag ska försöka hitta en.
 
Toppen