Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

larced

Medlem
Gjorde en "stickkontroll" förra veckan och kollade med sas hur tillgängligheten såg ut. Stämde ganska bra med vad man såg på awardfares.
Tycker det verkar finnas gott om first nu. Hoppas inte tillgängligheten blir sämre under semestern då jag ska försöka hitta en.

Menar du att allt det som syns på Awardfares när man valt "SAS Eurobonus" är tillgängligt?
Eller är det som skrivits tidigare att det är bara det som är max ett par dagar bort som stämmer, eller där det finns fler än 5 platser enligt Awardfares?
Om det tex ser ut så här med "SAS Eurovbonus valt, betyder det att det borde finnas bokningsbara platser på båda dom avgångarna?

1686134579078.png
 

Emil123

Medlem
Awardfares har iaf gjort en update nyligen som skulle göras att det som visas som first är mer sannolikt bokningsbart för EB.

En datapunkt, inte LH men bokade nyligen ANA 2st first med EB vilket var det som visades på awardfares också.
 

spritfet

Medlem
Awardfares har iaf gjort en update nyligen som skulle göras att det som visas som first är mer sannolikt bokningsbart för EB.

En datapunkt, inte LH men bokade nyligen ANA 2st first med EB vilket var det som visades på awardfares också.
Det var inte dåligt, grattis! Vilken rutt och när bär det av?
 

RickardG

Medlem
Jag har en bonusresa med EB för två i business med Lufthansa med avresa inom kort och ska göra mitt bästa för att uppgradera till First om chansen dyker upp. Vilka er är era tips för att bevaka eventuellt släpp av biljetter? Jag har inga betalversioner av expert flyer eller awardfares. Är det sökning hos Air Canada dagligen en stund efter midnatt (tysk?) tid som gäller eller finns det smidigare sätt?
 

palmen

Moderator
Jag har en bonusresa med EB för två i business med Lufthansa med avresa inom kort och ska göra mitt bästa för att uppgradera till First om chansen dyker upp. Vilka er är era tips för att bevaka eventuellt släpp av biljetter? Jag har inga betalversioner av expert flyer eller awardfares. Är det sökning hos Air Canada dagligen en stund efter midnatt (tysk?) tid som gäller eller finns det smidigare sätt?
Air Canada eller Cowtools är i särklass bäst och stämmer väldigt bra överens med vad SAS kan boka rent generellt när vi pratar Lufthansa First.
 

RickardG

Medlem
Air Canada eller Cowtools är i särklass bäst och stämmer väldigt bra överens med vad SAS kan boka rent generellt när vi pratar Lufthansa First.
Tyvärr verkar Cowtools vara stängt för nya användare så det får bli manuella kontroller med Air Canadas sida som jag gjort hittills. Finns det någon konsensus nu kring när biljetter vanligtvis släpps till eurobonus? Är det fyra dagar innan som är det vanliga eller är det som förr i tiden 14 dagar innan?
 

palmen

Moderator
Tyvärr verkar Cowtools vara stängt för nya användare så det får bli manuella kontroller med Air Canadas sida som jag gjort hittills. Finns det någon konsensus nu kring när biljetter vanligtvis släpps till eurobonus? Är det fyra dagar innan som är det vanliga eller är det som förr i tiden 14 dagar innan?
Jag hittade mina 4-5 dagar innan, du kan ju enkelt själv titta upp detta genom att söka lite på AC hemsida på destinationer som har bra tillgång på First. Hört om folk som kunnat boka tp 1 vecka innan också.
 
Toppen