Absolut! Vet man dock inte vilken dag man vill åka och är öppen för alternativ på destination och datum ger ju dock awardfares en överskådlig bild istället för bara ett specifikt datum och destination på AC hemsidanAwardfares tar ju sin data från tex Air Canada, och det är en betaltjänst.
Man kan lika gärna söka själv gratis på air canadas sida, vet man exakt vilken dag man ska åka så tar ju inte sökningen mer än några sekunder att göra.
Absolut, jag är dock old school och litar mer på egna sökningar än att använda några tredjeparts verktyg.Absolut! Vet man dock inte vilken dag man vill åka och är öppen för alternativ på destination och datum ger ju dock awardfares en överskådlig bild istället för bara ett specifikt datum och destination på AC hemsidan
Står ju *Estimated vilket måste betyda att det är något fel när du jämför med Aeroplan som inte har.Nyfiken på hur Awardfares gör sin skattning på hur många First som finns tillgängliga för Eurobonus. Rent spontant skulle man ju kunna tro att de har någon funktion som beror på tid innan avgång, tillgång hos United, Aaeroplan och LifeMiles. Men när det ser ut såhär undrar man ju. Hur kan skattningen bli att Eurobonus har tillgång till fler platser än någon annan?
Visa bifogad bild 143453
Jo men generellt här väl Eurobonus sämre tillgång än t.ex. Aeroplan? Därav har även jag tänkt att Awardfares utifrån övriga programs tillgång och tid till avgång estimerar Eurobonus tillgång, och att Eurobonus generellt har färre platser. Därav förvånande att de visar fler platser för Eurobonus än övriga program. Vilket jag tror var ungefär det @JPE menade.Står ju *Estimated vilket måste betyda att det är något fel när du jämför med Aeroplan som inte har.
Att det står *Estimated beror ju på att de omöjligt kan veta hur många platser som finns tillgänliga för Eurobonus. Det jag undrade över är hur de gör sin estimering. Deras underlag borde ju vara typ:Står ju *Estimated vilket måste betyda att det är något fel när du jämför med Aeroplan som inte har.
Självklart vet jag om att SAS har sämre tillgänglighet gentemot aircanada och united och när det stod *estimated bredvid eurobonus fast inte bredvid aircanada och united borde det ringt varningsklockor om att det är något fel.Jo men generellt här väl Eurobonus sämre tillgång än t.ex. Aeroplan? Därav har även jag tänkt att Awardfares utifrån övriga programs tillgång och tid till avgång estimerar Eurobonus tillgång, och att Eurobonus generellt har färre platser. Därav förvånande att de visar fler platser för Eurobonus än övriga program. Vilket jag tror var ungefär det @JPE menade.
Jag tror att de har fler källor än de 3 du nämner ovan. Men håller med om att om alla andra program har 2, borde det vara som mest 2 för eurobonus också. Troligtvis är det något i algoritmen som slagit fel i detta fall.Att det står *Estimated beror ju på att de omöjligt kan veta hur många platser som finns tillgänliga för Eurobonus. Det jag undrade över är hur de gör sin estimering. Deras underlag borde ju vara typ:
-Hur långt kvar till till avgång
-Tillgång på first-platser hos United, Aaeroplan och LifeMiles
-Tillgång på business och economy hos bonusprogrammen ovan + Eurobonus
Då tycker jag det är konstigt att när inget annat bonusprogram har tillgång till mer än 2 platser så "gissar" de att SAS har tillgång till 5 platser.