Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

palmen

Moderator
Finns det någon anledning till att använde verktyg från United eller Air Canada om AF verktyget är 100% som jag såg i någon post?
Ja använder alltid Air Canada när jag letade first. Det ger en hint om vad som kan finnas, sen gäller det bara att lära sig hur AC får awards och SAS så man kan göra kvalificerade gissningar om sas kan boka. Har stämt relativt bra på allt jag försökt boka.
 

hendberg

Medlem
Av egen erfarenhet för ca 10 dagar sen så kan jag säga att Awardfares stämde väldigt bra. Problemet är att till de mest populära destinationerna släpps platserna 1-2 dagar innan avresa så det gäller att ha is i magen. Hittade 2 platser till EZE och två till MEX. Vi valde MEX men hemresa går inte att boka om du typ inte ska åka med vändande plan hem.

Från MUC till USA släpps det ca 1 vecka innan, typ BOS och JFK.
 

GunnR

Medlem
I mellandagarna senast så stämde awardfares mycket bra med påslaget filter Eurobonus när jag lyckades boka First från HND till FRA (avresedagen var en mellandag och platserna släpptes med kort framförhållning.)
 

squeezen

Medlem
I mellandagarna senast så stämde awardfares mycket bra med påslaget filter Eurobonus när jag lyckades boka First från HND till FRA (avresedagen var en mellandag och platserna släpptes med kort framförhållning.)
Fast sas filtret kan inte se faktisk F tillgänglighet, det är estimerat baserat på andra bolag. Vilket även står om man klickar fram detaljerna, det är en liten stjärna vid first på EB och står estimated…
 

Fredde_G

Medlem
Av egen erfarenhet för ca 10 dagar sen så kan jag säga att Awardfares stämde väldigt bra. Problemet är att till de mest populära destinationerna släpps platserna 1-2 dagar innan avresa så det gäller att ha is i magen. Hittade 2 platser till EZE och två till MEX. Vi valde MEX men hemresa går inte att boka om du typ inte ska åka med vändande plan hem.

Från MUC till USA släpps det ca 1 vecka innan, typ BOS och JFK.
2 frågor…
1 Menar du att om det finns 2-3 platser på Awardfares 1-2 dagar innan avresa så har dessa gått att boka med Eurobonus?
2 Går det att boka en biljett dagen innan avresa?
 

hendberg

Medlem
2 frågor…
1 Menar du att om det finns 2-3 platser på Awardfares 1-2 dagar innan avresa så har dessa gått att boka med Eurobonus?
2 Går det att boka en biljett dagen innan avresa?
Kan ju inte svära på att det stämmer alla gånger men jag såg 2 lediga platser på AF dagen innan avgång och ringde då och lyckades boka två platser på två olika bokningar.
 
Toppen