Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

freber

Medlem
ligger och scannar MUC-JFK och det är verkligen inte mycket framförhållning. Känns som att flaskhalsen kommer att vara öppettiderna på bokningstelefonen..
 

palmen

Moderator
ligger och scannar MUC-JFK och det är verkligen inte mycket framförhållning. Känns som att flaskhalsen kommer att vara öppettiderna på bokningstelefonen..
Har du tittat hur mycket platser som finns till försäljning? Är det få platser lediga kan man nästan utgå ifrån att eurobonus inte kommer kunna boka en enda plats.
 

JPE

Medlem
Finns det något snabbspår om man ringer på en lördag och vill ändra på en bonusresa med avgång på söndagen eller tidigt på måndagen? För i vanliga fall måste man ju vänta till måndag för att den ska biljetteras (hanteras av eurobonusavdelningen).
 

JacobGBG

Medlem
Finns det något snabbspår om man ringer på en lördag och vill ändra på en bonusresa med avgång på söndagen eller tidigt på måndagen? För i vanliga fall måste man ju vänta till måndag för att den ska biljetteras (hanteras av eurobonusavdelningen).

Finns tyvärr inget sådant annat än att man kan be snällt mot agenten som bokar om. Vi har anekdoter här på forumet om hur vissa agenter då satt på sig löparskorna och fixat till saker och ting på några timmar. Man kan nog däremot inte lita på att alla är så serviceminded.
 
Dom kan även inte biljetera alla typer av flygbolags biljetter på helgen, detta gäller när man ringer in och dom biljeteras manuellt. Bokas redan via hemsida sköts detta automatiskt.

Jag har dock inte kolla på vilka bolag detta gäller
 

TheDude

Medlem
Hej,

Har läst inlägg ca 1 år tillbaka.
Har jag förstått det hela rätt att jag med awardfares verktyget t.ex.kan filtrera på avresor från FRA och MUC med EB så finns det inga F resor med EB. Markerar jag samtliga award program så ser jag att det finns flera F resor t.ex. MUC-BOS den 21 februari. Det finns inget verktyg att kolla om det går att använd EB för den resa, den enda möjligheten är att ringa SAS?

Finns det någon anledning till att använde verktyg från United eller Air Canada om AF verktyget är 100% som jag såg i någon post?
 
Toppen