Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Matore

Medlem
Just det du sökte på stämde. Nu har ju jag bara sample size 1, men där stämde det inte.
Vilka 7-8 rutter är det du tittat på och fanns det bara F eller även A på dessa avgångar du tittat?
kollade IAD, JNB, ORD båda håll 21,22,23 dec. Vet inte om F eller A, kollade bara antal man kan boka i First.
 

JacobGBG

Medlem
Idag dök det helt plötsligt upp business-platser på LH510 (Frankfurt-Buenos Aires) till helgen. Aldrig sett detta förut och bevakat First/Business på den linjen inför många julhelger. Så nåt hände med LH och Eurobonus idag

Såg även att det dök upp några otippade awardsäten till Indien med LH. Kanske inte så intressanta men ytterligare en datapunkt att någon i Deutschland tryckte på knappen.
 
  • Gilla
Reactions: JPE

palmen

Moderator
kollade IAD, JNB, ORD båda håll 21,22,23 dec. Vet inte om F eller A, kollade bara antal man kan boka i First.
Troligtvis det som skiljer. Brukar behövs finnas A för att det ska gå att boka awards.
Mina alternativa hemresor har 3-5 A (och lika många F), får se om de släpps till Eurobonus eller ej. Inget finns som awards ännu för AC, vilket utresan gjorde.

Det positiva är att sas har öppet på julafton så man kan ringa in och få bokningar ändrade då också (åtminstone i teorin).
 

Maja

Medlem
Har försökt hitta MUC-JFK men det verkar helt kört, eller söker jag bara fel?

Hittar till IAD och ORD, men sen om de går att boka är ju en annan femma. Men till JFK hittar jag inga platser alls. Söktips?
 

palmen

Moderator
Har försökt hitta MUC-JFK men det verkar helt kört, eller söker jag bara fel?

Hittar till IAD och ORD, men sen om de går att boka är ju en annan femma. Men till JFK hittar jag inga platser alls. Söktips?
Du säger inte när du söker, kan ju vara så att det är mer eller mindre fullbokat och de därmed inte släpper awards.

Tittar man MUC-JFK för den 24e till 26e så har du följande:
F2A0
F2A0
F1A0

Då är det rent generellt väldigt låg chans att det släpps awards till Eurobonus, framförallt om det redan är awards bokade genom Miles&More.
 

Maja

Medlem
Du säger inte när du söker, kan ju vara så att det är mer eller mindre fullbokat och de därmed inte släpper awards.

Tittar man MUC-JFK för den 24e till 26e så har du följande:
F2A0
F2A0
F1A0

Då är det rent generellt väldigt låg chans att det släpps awards till Eurobonus, framförallt om det redan är awards bokade genom Miles&More.
Har försökt kolla flera dagar för att bilda mig en uppfattning, men det jag egentligen vill åt är 31/12.
 

palmen

Moderator
Har försökt kolla flera dagar för att bilda mig en uppfattning, men det jag egentligen vill åt är 31/12.
Utan att veta, men jag skulle gissa på att det potentiellt släpps paltser dit som tidigast 4-5 dagar i förväg för eurobonus. Men det är F2A0 på den flighten så max 2 lediga säten i dagsläget (det är 5 som seatat sig redan).
Jag skulle personligen gissa att det är tvärkört, eventuellt att med maxflyt så släpps någon plats den 30e eller 31a december.
 

Maja

Medlem
Utan att veta, men jag skulle gissa på att det potentiellt släpps paltser dit som tidigast 4-5 dagar i förväg för eurobonus. Men det är F2A0 på den flighten så max 2 lediga säten i dagsläget (det är 5 som seatat sig redan).
Jag skulle personligen gissa att det är tvärkört, eventuellt att med maxflyt så släpps någon plats den 30e eller 31a december.
Vi påbörjar resan till München redan den 30/12 så jag räknar bort detta helt då jag dessutom behöver 2 platser. Var bara nyfiken om det ens släpptes platser när jag läste att det rapporterats om 6 (!) bokade platser tidigare i tråden. Frågan är bara vad man ska bränna vouchern som går ut på nyårsafton på istället? :cool:
 

palmen

Moderator
Ytterligare lite datapunkter efter ombokningar.

3 dagar innan F6A6, 1 plats tillgänglig för AC, ingen tillgänglighet för Eurobonus.
2 dagar innan F6A6, 3 platser tillgängliga för både AC och Eurobonus.

3 dagar innan F3A0, 1 plats tillgänglig för AC och Eurobonus.

Med andra ord finns inget säkert sätt att säga vad som kommer släppas. Det här är data från igår och idag.

Rent krasst kan jag säga att awards för Eurobonus har tidigast kommit fram 4 dagar innan avresa på de destinationer jag sökt denna vecka.
Det fanns 4 platser på TYO-FRA den 27e för AC, vet inte om de finns för Eurobonus.
 
Toppen