Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Soetflyg

Medlem

Johan Hbg

Medlem
Jag hoppas VERKLIGEN att vi får tillgång till Delta One Lounge. Bokade resa i december via JFK uteslutande för att testa den loungen…

Om LATAM och Korean Air har tillgång borde väl i alla fall finnas en chans för SAS.
Jag har en resa 1 sept, så hoppas ni att de snabbar på det här...

pswe

Medlem
Att inte alla SkyTeam bolagen nämns i listan över tillgång till denna lounge. Inte alls säkert då att SAS heller kommer med? Men jag har ju absolut ingen aning, bara gissar (och är lite negativ)
Givet att det är lite olika terminaler inblandade så gissar jag att det handlar om de partners Delta har JV med eller ägande i. Förhoppningsvis blandar de in SAS när code share kommer på plats, men risken är nog att det blir hänvisning till Air France innan det finns ett JV-samarbete.

mha321

Medlem
Det verkar onekligen vara som det bara är JV-partners som får access till Delta One, och det finns ju en förhoppning om att SAS också blir JV partner framöver, men det är knappast på plats från September - betydliger fler som ska godkänna det osv. Men det är ju uttalat även från AF/KLM att målet är att SAS ska vara med.

Dock har ju Delta också JV-partners som ändå inte får Delta One-tillgång, i China Eastern, Aeromexico och WestJet. Åtminstone China Eastern har ju långa flyg med businessclass där, och får alltså inte vara med.

Soetflyg

Medlem
Det verkar onekligen vara som det bara är JV-partners som får access till Delta One, och det finns ju en förhoppning om att SAS också blir JV partner framöver, men det är knappast på plats från September - betydliger fler som ska godkänna det osv. Men det är ju uttalat även från AF/KLM att målet är att SAS ska vara med.

Dock har ju Delta också JV-partners som ändå inte får Delta One-tillgång, i China Eastern, Aeromexico och WestJet. Åtminstone China Eastern har ju långa flyg med businessclass där, och får alltså inte vara med.
Så, ett lotteri? :)

rsimon

Medlem
Ngn som vet om Sky Team har en lounge i Palma (PMI)?

IMG_4081.jpeg

Toppen