Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

imartin

Medlem
Tycker det här förtjänar en egen tråd (och jag har inte sett en om detta tidigare).

På sin lounge-sida informerar SAS om tillgång till partnerlounges från 1 September. Detta gäller flygplatser där det varken finns en SAS lounge eller en lounge som drivs av ett annat Skyteam-bolag. https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/

Lite märkligt att BER fortfarande kallas för "Tegel Airport" på sidan, men allmänt positivt att SAS passagerare inte kommer stå utan lounge-tillgång på en del viktiga flygplatser.

Hachans

Medlem
Lite märkligt att BER fortfarande kallas för "Tegel Airport" på sidan, men allmänt positivt att SAS passagerare inte kommer stå utan lounge-tillgång på en del viktiga flygplatser.

Tegel är namnet på loungen. Någon har skrivit fel.

Edit: många flygplatser ska fortfarande servas av Star Alliance lounger. Ser exempelvis The Loft på BRU. Inte så konstigt kanske, massor av flygbolag utanför alliansen som använder den.

Gnopps

Medlem
Vad kul! Men det verkar (förhoppningsvis) som att sidan ännu inte är helt klar. T ex ser jag Paris, Helsingfors och Tallinn saknas,

B79

Medlem
De verkar fokusera på flygplatser där det finns en Star Alliance lounge men inte en Sky Team lounge, så där folk skulle förlora tillgång till loungen efter 1 september.

Alla flygplatser i listan har en *A lounge.

Gnopps

Medlem
Har SAS loungetillgång i Helsingfors och Tallinn idag?

I Paris försvinner den ju i samband med flytten.
Som jag förstår det är det en nyhet att SAS-resenärer nu återigen har tillgång till tredejparts-lounger oavsett om man idag har tillgång eller ej. Därför tyckte jag att en del frekvent destinationer saknas här.

Hachans

Medlem
Som jag förstår det är det en nyhet att SAS-resenärer nu återigen har tillgång till tredejparts-lounger oavsett om man idag har tillgång eller ej. Därför tyckte jag att en del frekvent destinationer saknas här.

Ja, men frågan jag försöker få klarhet i är ifall det är tredjepartslounger där det funnits loungetillgång tidigare genom allianssamarbeten och de täcker upp rumpan genom de här avtalen eller om det faktiskt är ett intresse av att få nya lounger.

Toppen