Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Chatflightsgänget verkar säkra på att det stämmer att Lufthansa blir kvar på Hearthrow, vilket är nice. Alternativen där är inte särskilt sexiga. Tredjepartsloungen på BRU är rätt stökig, så blir The Loft kvar där är det ju bra nyheter. Spännande dock med WAW vad som händer där. Sannolikheten på att dom dunkar upp en massageavdelning även i SAS-loungen där likt LOT-loungen?
Har du fler saker som du tror Chatflights är "säkra på" så kan vi ta vidare diskussion här: https://www.businessclass.com/forum/threads/chatflights.91533/page-25

Spoiler alert: Chatflights har fel om det mesta.

Jonas C

Medlem
Chatflightsgänget verkar säkra på att det stämmer att Lufthansa blir kvar på Hearthrow, vilket är nice. Alternativen där är inte särskilt sexiga. Tredjepartsloungen på BRU är rätt stökig, så blir The Loft kvar där är det ju bra nyheter. Spännande dock med WAW vad som händer där. Sannolikheten på att dom dunkar upp en massageavdelning även i SAS-loungen där likt LOT-loungen?
Om man för tyda vad som står på SAS hemsida så verkar det vara Lufthansa lounge i London, Frankfurt och Milano. Även Zürich enligt SAS lista men där finns mig veterligen ingen Lufthansa lounge.

Thornado

Medlem
Chatflightsgänget verkar säkra på att det stämmer att Lufthansa blir kvar på Hearthrow, vilket är nice. Alternativen där är inte särskilt sexiga.

Personligen så tycker jag ju att det är de andra *A-loungerna som är intressanta på Heathrow. I närheten av Lufthansas lounge så finns ju även Plaza Premium som jag nog tycker är likvärdig med LH, framförallt om man inte kommer in i Senatordelen.

Men givetvis är ju Lufthansalounge bättre än ingen lounge alls och eftersom jag har Amex Platinum (och därmed kommer in i Plaza Premium den vägen) så är det ju bättre att de har avtal med LH än PP). Så jag antar att jag inte borde gnälla. :)

igelkotten

Medlem
Personligen så tycker jag ju att det är de andra *A-loungerna som är intressanta på Heathrow. I närheten av Lufthansas lounge så finns ju även Plaza Premium som jag nog tycker är likvärdig med LH, framförallt om man inte kommer in i Senatordelen.

Men givetvis är ju Lufthansalounge bättre än ingen lounge alls och eftersom jag har Amex Platinum (och därmed kommer in i Plaza Premium den vägen) så är det ju bättre att de har avtal med LH än PP). Så jag antar att jag inte borde gnälla. :)
De flesta håller nog med om att de andra Star Alliance loungerna är mer intressanta, men LH är ju det rimligaste alternativet eftersom nästan alla SAS flyg går från A-gates.

Håller inte med om PP-loungen. Alltid överfull, sämre mat och ger ofta ett ohygieniskt intryck.

Toppen