Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Enligt agenten jag prata med så kan dom inte göra justeringar på bokningar eller göra nybokningar på award i skrivande stund (2/9 09.30)
Systemen synkar inte riktigt just nu, dom kan även inte boka säten just nu utan hänvisar till flygande bolags sidor för att välja ev säte.

Inget konstigt i sig med buggar, en ganska stor grej att få till smärtfritt
HUACA. Det där är bara ett sätt att säga för den agenten för att slippa bry sig

Det var så fin tillgänglighet så jag köpte några extrapoäng för att utöka min bokning. Ringde SAS (svar efter 4-5 minuter) men de meddelade att iom övergången till Skyteam så kan de inte längre applicera två vouchers i samma bokning. Jag gjorde en extra separat bokning istället. Hoppas att jag inte får ångra detta...

Kom fram efter att köat ett tag. Agenten ser det jag vill boka men lyckas inte boka. Han nämnde något om att den kanske var waitlistad eller att det eventuellt kan vara systemfel just nu. Han hade problem med många KLM och Air France flyg i business enligt honom. Provar att ringa igen.

Har någon lyckats snickra ihop en egen resa (20h+ layovers, 8 legs) över telefon eller är samtliga lyckade bokningar sådana som kan göras direkt på hemsidan?

• Gilla
Reactions: Gus
Här ska det skilja sig i Skyteam, där allt släpps för alla. Mer fairplay. Undantaget La Premier som bara släpps till FBP.
The availability of award space on Delta flights and on Air France-KLM flights are much much more extensive when using miles/points from the program of the airline operating the flight. And that is the case for the economy class cabin just as much as it is for the business class cabin.

Air France first class is only sort of an exception in this regard because Air France only releases AF first class award space to Flying Blue and not to other SkyTeam airline programs.

Lyckades precis knipa 4st platser i business med AF till Zanzibar (2st olika bokningsnummer)
Agenten kunde boka utan problem.
Däremot kunde han inte lägga till ngn returresa, så där får jag försöka ringa vid senare tillfälle.

Han nämnde även att de inte lyckats boka ngt med KLM på hela dagen

Jag bokade följande online (business):

Imponerande att du får till en sådan bokning från LPI när GOT med betydligt större utbud är stendött.
Could it be married segment logic in action? SkyTeam airlines tend to be more into restricting award space availability by married segment logic than Star Alliance airlines.

Toppen