Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Har en bokning med AF, kostar 1800 att välja säte är det standard? Var gratis att välja på Virgin iaf. Business på båda flygen.

Har en bokning med AF, kostar 1800 att välja säte är det standard? Var gratis att välja på Virgin iaf. Business på båda flygen.

Chattade med Air France idag om detta och att välja säte mer än 30 timmar innan avgång ingår inte i SkyTeam Elite Plus.

Har för mig att man kan endast välja säte vid bokningstillfälle hos AF/KL om man bokar Business Flex (ej award) eller har Flying Blue Platinum eller högre status i Flying Blue-programmet.

Alla andra måste vänta tills minst T-30h.

Har för mig att man kan endast välja säte vid bokningstillfälle hos AF/KL om man bokar Business Flex (ej award) eller har Flying Blue Platinum eller högre status i Flying Blue-programmet.

Alla andra måste vänta tills minst T-30h.
Jag kunde välja platser gratis på AF. Bokade business award, och är bara silver (elite).

Jag bokade följande online (business):
LPI-AMS-FRA-SGN
SGN-FRA-AMS-LPI

Kunde inte välja säte alls hos SAS. Hanterade bokningen hos VN och kunde där välja säte på:
LPI-AMS (KL), FRA-SGN (VN), SGN-FRA (VN)

Resten av flighterna lyckades jag välja säten på hos KLM:
AMS-FRA (KL), FRA-AMS (KL), AMS-LPI (KL)

Det kostade inget trots att mitt eurobonusnummer inte är inlagt på bokningen. Det lades inte in automatiskt vid bokningstillfället och jag har inte lyckats lägga till det. Den vägrar att ta emot det, vilket format jag än använder, bara siffror, EB... EBG...

Jag bokade följande online (business):
LPI-AMS-FRA-SGN
SGN-FRA-AMS-LPI

Kunde inte välja säte alls hos SAS. Hanterade bokningen hos VN och kunde där välja säte på:
LPI-AMS (KL), FRA-SGN (VN), SGN-FRA (VN)

Resten av flighterna lyckades jag välja säten på hos KLM:
AMS-FRA (KL), FRA-AMS (KL), AMS-LPI (KL)

Det kostade inget trots att mitt eurobonusnummer inte är inlagt på bokningen. Det lades inte in automatiskt vid bokningstillfället och jag har inte lyckats lägga till det. Den vägrar att ta emot det, vilket format jag än använder, bara siffror, EB... EBG...

Imponerande att du får till en sådan bokning från LPI när GOT med betydligt större utbud är stendött.

Får en hel del (sannolikt) married segments när jag letar biljetter. Förstår att erfarenheten är extremt begränsad än sålänge, men med STAR kunde man ju ibland få bort tex VIE-FRA/MUC/ZRH benet, någon som har bättre koll från tex FlyingBlue om det går att divorce married segment på awards?

• Gilla
Reactions: JPE
Snickrade ihop en liten sökmotor ikväll då det inte finns något bra sätt att söka +/- dagar och flera sökningar samtidigt. SAS sajt är sjukt seg och jobbig. Lite snabbare att direkt använda deras API. Om någon vill hjälpa mig att testa så skicka ett PM (obs att ni behöver kunna använda konsolen i webbläsaren då ni behöver fylla i er egna SAS token).

engine.png

Toppen