Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Jag har redan tidigare sagt att jag hade inte blinkat ifall poängprisen på awards hade gått upp t.ex. 50%. Vinnare här är SAS som kan fortsätta pumpa ut poäng i utbyte mot pengar, AMEX vars 2-4-1 ökar i värde och SEB vars FlyPremium ökar i värde.
Jag tror att 1. är svårt, då SAS inte vill stänga den kranen.
Det hade ju varit en dröm om de höjde priserna för awards med 50%(eller bara 30%-40%):) kommer fortfarande vara väldigt billigt till flera resmål.
Nu kommer inte det hända, men man får väl drömma:)

En sak som inte nämnts här är att det har tappats möjlighet att vara ute i god tid.
Även innan Skyteam, tappad vi den möjligheten med SAS flyg till Asien, 330 dagar funkade inte längre…
Och nu med Skyteam, jag kunde bara se det med Virgin som sen försvann.
Med KLM/AF verkar det inte vara en konstant monster med allt som jag har sökt. Och det blir inte heller för alla dagar som har flyg, så då blir man verkligen tvungen att använda andra sök tjänster som kan visa en bra overview på ett enkelt sätt.

Har man en konstant släpp monster, då blir det mycket enkelt för oss som är redo att boka ett år innan och då krävs det inte så många sökningar heller.
Jag kunde boka en resa exakt som jag ville med avios och där använd jag Finnair Plus, BA och Qatar, alla släppte 350~360 dagar innan utan fel.

Ser ut som awardfares ska funka igen enligt mail nyss från dom

Det är korrekt.

Vi har landat en överenskommelse under helgen och har en plan framåt för dem och framtida andra intressanta 3:e part lösningar.
För att inte tappa tid medan den nya lösningen tar form har vi enats om en temporär teknisk approach för awardfares som fungerar här och nu.

Awardfares har ett värde för våra medlemmar och därför har vi prioriterat att säkerställa att de kan återuppta sina sök redan nu.

Detta visar att viljan finns att samexistera och att 3:e part lösningar fyller ett behov och skapar ett värde.
Nu har vi en strategi framåt som kan skapa spännande möjligheter för våra medlemmar.

Parallellt ska vi såklart uppnå utökade funktioner i egna kanaler - men tjänster som Awardfares kommer alltid att kunna erbjuda power features för den grupp av medlemmar som har specifika behov ett flygbolag själv inte kan prioritera snabbt utifrån en mycket bredare backlog genom hela det digitala ekosystemet.

.

Har man en konstant släpp monster, då blir det mycket enkelt för oss som är redo att boka ett år innan och då krävs det inte så många sökningar heller.
Jag kunde boka en resa exakt som jag ville med avios och där använd jag Finnair Plus, BA och Qatar, alla släppte 350~360 dagar innan utan fel.
Absolut det bästa alternativet för mig också om det fanns med SASs egna flyg.

Toppen