bvs
Medlem
@bvs Upplevde Subway passet som väldigt användbart sist och framför allt att det blev ekonomiskt. Var endast ett enda tillfälle då vi inte kunde använda det, men å andra sidan så fanns rätt station inom 5 min promenad vilket gjorde att det aldrig var något bekymmer.
Till Takao vet jag att det är Keio line och så även från Haneda flygplats. Blir nog en kombo som det känns just nu mellan Suica och några dagar med Subway pass. Expresståget har jag hittat igen och planerar att ta. Linbanan är inget du rekommenderar - varför? Promenaden upp är 90 min om jag förstod det hela rätt? Det kanske gör sig själv väl på plats vad som är vägen genom skogen och "stora vägen".
Tack och lov så har jag i alla fall ett kort som fortfarande är VISA, resten var Mastercard eller America Express. Det löser sig på något sätt gällande kontanter. Vill minnas att vi inte använde så mycket ens 2019.
Det finns en karta när du kommer dit om vilka vägar du kan ta dig upp. Men jag kan tycka att det är lite trist att åka en timme till ett berg bara för att ta linbanan och en asfalterad väg upp. Enligt min Garmin tog det en timme att gå upp No 6 trail längs med vattnet. Men det är ju såklart upp till var och en vad man är ute efter för upplevelse också, finns inget rätt eller fel. Är det fint väder så är No 6 nice med lite mindre folk och en del lite mindre shrines och sen kan du gå No 1 ned och ta linbanan sista biten.

Angående Tax free, kom ihåg att det är minimisumma du måste upp i innan du kan dra av den så det kan löna sig att planera lite.