Senaste nytt

Thai Airways generellt Uselt!?

Jag tror det man måste ha med i åtanke med Thai är att det främst är ett "godtyckligt" bolag. Du har prestigelinjer som FRA/NRT/LHR-BKK i exklusiva kabiner som kommer att hålla världsklass. Sen kommer du ha de som endast skyfflar folk. De har inte en fullfjädrad processkontroll och jämn nivå.
Precis.
CPH och ARN och OSL är rena skyfflarlinjer.
Jag reser sträckan i snitt 11 ggr per år och "upplevelsen" beror helt på vilken CC du har på just den kärran.
Glöm Thai smile på Thai.
Men allt det uppvägs av (för mig) bra tider och direktflight.
Egen medhavd GT löser det övriga.


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

apknug

Medlem
Precis.
CPH och ARN och OSL är rena skyfflarlinjer.
Jag reser sträckan i snitt 11 ggr per år och "upplevelsen" beror helt på vilken CC du har på just den kärran.
Glöm Thai smile på Thai.
Men allt det uppvägs av (för mig) bra tider och direktflight.
Egen medhavd GT löser det övriga.


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Medhavd GT är överkurs. Bra där!

Måste erkänna att jag köpt några småpavor vin i taxfree på Sheremetyevo för att ta med på Aeroflot till BKK.
 

Remains

Medlem
Åkte ARN-BKK i C i tisdags. Gillar honeymoon sätena och maten var bra. Däremot var serveringen av drycker rena katastrofen. Total brist på synk men vad som serverades. Fick nalla på den medföljande flaskan vatten till förrätten, chardonnay till tournedon osv. Uppfattade det inte som snålhet eller så, bara total avsaknad av organisation och ledarskap inom cc.
 

JPE

Medlem
Åkte för någon vecka sedan BKK-ARN i C på en A350. Service och mat var ok men inte mer. Sätena däremot tyckte jag var riktigt bra, bland de skönaste jag testat, med alla inställningar. Bra när man sov men gick även att skjuta fram sätet riktigt långt i sittande ställning vilket jag upplevt inte har gått i andra stolar. Förvaringen däremot var inte lika bra.
 
Enl en del medlemmar så är Thai usla vad ett gäller business, men hur är det i ekonomi? Ungefär som vanligt eller klar försämring även där?
 
Enl en del medlemmar så är Thai usla vad ett gäller business, men hur är det i ekonomi? Ungefär som vanligt eller klar försämring även där?
Eco är usel om man nu lägger vikt vid service typ mat och dricka.
Om man inte bryr sig om det så är det en Eco som alla andra.
De brukar dock faila med min specialmat 9/10 så numera har jag med mig egen mat (och dryck).


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

igelkotten

Medlem
Jag flög med Thai i C for några dagar sedan och skulle ge de 8/10. Servicen var på topp, dock lite skakig beroende på vilken FA som servade. Maten var bland det bästa jag käkat på flyg (catering från London, valde självklart det thailändska alternativet). Själva hårdvaran var klart godkänd (777-300ER). Nudlarna på deras snacksmeny var toppen.

2F1BDF4D-BFB9-4843-95E4-86A8B5167E0D.jpeg

991CFC51-EDD8-448E-91AF-0B437DC76132.jpeg

71681BC2-279A-427F-89B3-F02CA58F9EB3.jpeg

3804A0FB-A552-4ED3-86FD-C3489A43FF68.jpeg

A940792E-994B-4E30-977E-A00C80B82F20.jpeg
 
Toppen