Senaste nytt

Thai Airways generellt Uselt!?

011430121

Medlem
. En fisk som var sämre en fängelsemat.

Någon annan som har en annan upplevelse?
Tänk vad man får möta olika människor här på BC, en som har kunskap om hur fängelsematen är, nu vet jag självklart inte på hur @charlie123 har den kunskapen, men den avslutande frågan ”någon annan som har en annan upplevelse” tror jag just den frågan kommer förbli obesvarad, jag kan inte besvara den.
 

aruba1

Medlem
Flög igår med Thai B777 mellan CPH-BKK i biz. Tycker att maten och servicen var bra, dock är min upplevelse att de har färre CC, därav haltar servicen något, men de var tillmötesgående när de väl kom förbi, t ex fyllde på champagne och frågade om man önskade annat. I övrigt ganska sliten kabin men rena toaletter som fräschas upp efter varje passagerare. Stort plus att Thai erbjuder champagne glas och även riktiga vinglas.

9f90299d960268968693c80ac05ec383.jpg



8679815d74fa17611300089435fe30c6.jpg
0521f3b778117cf6d653198152aee68a.jpg
 

apknug

Medlem
Jag tror det man måste ha med i åtanke med Thai är att det främst är ett "godtyckligt" bolag. Du har prestigelinjer som FRA/NRT/LHR-BKK i exklusiva kabiner som kommer att hålla världsklass. Sen kommer du ha de som endast skyfflar folk. De har inte en fullfjädrad processkontroll och jämn nivå.
Fast när jag flög ner från LHR i november så serverades ingen champagne pre departure. "Not policy of the company" . Bara alkohol fritt.

En lirare lyckades tjata till sig ett glas vodka!
 
Tänk vad man får möta olika människor här på BC, en som har kunskap om hur fängelsematen är, nu vet jag självklart inte på hur @charlie123 har den kunskapen, men den avslutande frågan ”någon annan som har en annan upplevelse” tror jag just den frågan kommer förbli obesvarad, jag kan inte besvara den.
Men herregud. Tog du det personligt!? Fisken, potatisen, morötterna var totalt sönder kokta.? Jag vet inte om jämförelsen störde dig men ok, maten var totalt sönderkokt. Helhetsupplevelsen och när man tänker på att folk betalar nästan 40k för dessa biljetter är stötande enligt mig. Småsaker, nötterna är numera kalla ist för varma, billiga val av champagne, slutat med bedd sett, sparsamma toalettartiklar, som sagt trasiga plastdetaljer inne på toaletten, allt känns bara gammalt och slitet. Bara två val av maträtt och som sagt ingen meny eller tillgång till snacks på en flight på 12.20h. Visst som skandinav drar ju den lila interiören ner helheten från start men ändå. Det här var för många små saker som adderade upp till en riktigt usel upplevelse.

En kollega till mig flög Thai och sa att de hade stängt av USB-portarna, så man inte kunde ladda sin telefon, för att spara pengar.
Hah, ja det finns USB uttag vid skärmen men jag tror dom är för typ uppdateringar? Jag testa också att ladda där först men funka ej. Fick köra klassiska 220v uttaget på sidan och ladda telefonen. Fungerade fint

Aldrig haft en dålig flight med Thai.
Dock ej flugit sedan i början av Pandemin straxt innan Thailand stängde.
Allt är ju relativt. Men jag sätter det i relation att man faktiskt betalar nästan 40k sek för dessa sittplatser.

Flög igår med Thai B777 mellan CPH-BKK i biz. Tycker att maten och servicen var bra, dock är min upplevelse att de har färre CC, därav haltar servicen något, men de var tillmötesgående när de väl kom förbi, t ex fyllde på champagne och frågade om man önskade annat. I övrigt ganska sliten kabin men rena toaletter som fräschas upp efter varje passagerare. Stort plus att Thai erbjuder champagne glas och även riktiga vinglas.

9f90299d960268968693c80ac05ec383.jpg



8679815d74fa17611300089435fe30c6.jpg
0521f3b778117cf6d653198152aee68a.jpg
Ja då har vi garanterat suttit på samma plan senaste veckan. Linjen trafikeras väl med samma maskiner fram och tillbaka?! Ja bilderna är detsamma som jag har. I min mening behöver man antingen renovera eller pensionera dom där 777 maskinerna. Och som sagt, höja maten typ 5 steg. Din mat det dock ganska schysst ut i förhållande till min. Servicen var det väl ingen fel på i CC kanske. Jag tänker service i form av val, snacks, champagne direkt utan att fråga osv.

Jag tror det man måste ha med i åtanke med Thai är att det främst är ett "godtyckligt" bolag. Du har prestigelinjer som FRA/NRT/LHR-BKK i exklusiva kabiner som kommer att hålla världsklass. Sen kommer du ha de som endast skyfflar folk. De har inte en fullfjädrad processkontroll och jämn nivå.
Har flugit thai FRA-BKK både 350 och 380. Såklart bättre upplevelse och det var innan lockdowns. Men redan då var upplevelsen långt efter tex SAS LH över Atlanten. Tyckte redan deras 350 och 380 kändes slitna. Dock var det bättre mat.
 

lillemannen

Medlem
Allt är ju relativt. Men jag sätter det i relation att man faktiskt betalar nästan 40k sek för dessa sittplatser
Håller med skulle aldrig om jag inte måste befinna mig snabbt i Bangkok lägga dessa pengar på en Thai airways biljett. Det närmsta jag tycker man kan göra och vill köpa en biljett till Thailand är med Finnair då det nästa är ett flyg på 11 h i sträck. Priset ligger drygt på 30-35k i biz
 

aruba1

Medlem
Ja då har vi garanterat suttit på samma plan senaste veckan. Linjen trafikeras väl med samma maskiner fram och tillbaka?! Ja bilderna är detsamma som jag har. I min mening behöver man antingen renovera eller pensionera dom där 777 maskinerna. Och som sagt, höja maten typ 5 steg. Din mat det dock ganska schysst ut i förhållande till min. Servicen var det väl ingen fel på i CC kanske. Jag tänker service i form av val, snacks, champagne direkt utan att fråga osv.

Thai slingar olika B777-300ER maskiner och skulle inte alls utgå ifrån att vi har suttit i samma plan. Tog snabb koll på Flightradar24 och det visade sig att 3 olika B777 maskiner har flugit till CPH, HS-TKN, HS-TKO OCH HS-TKM de senaste 10 dagarna. Däremot kan jag se att samtliga har 9 år på nacken. Håller med att inredningen är sliten och behöver uppfräschning. Däremot så var vår mat kanon. Biff tenderloin som jag valde var nog den bästa jag smakat på länge. Sedan var det varma handdukar både före och efter maten och dessutom fritt flöde av champagne och vin. Stolen, kudden och madrassen är av mycket bra kvalitet enligt mig. Sannolikt hade du bara otur med just din flight. Thai är oftast ok men kan också vara kass emellanåt. Hade själv en dålig flight mellan BKK-CDG innan pandemin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Toppen