Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

Enda problemet med Nexus är väl att de sålt mer än de kan leverera.
Konkurrenten är Amazon Kindle Fire snarare än Ipad.

Enda problemet med Nexus är väl att de sålt mer än de kan leverera.
Konkurrenten är Amazon Kindle Fire snarare än Ipad.

Du menar att efterfrågan är större än tillgången, för det är väl knappast så att Google sålt några Nexus 7 som de inte levererat..
Sen får du nog läsa på specarna lite bättre. Nexus 7 kan vad jag kan se allt som en iPad kan och lite utöver vad en iPad klarar också vilket inte en Kindle Fire kan.

Någon som skall till New York snart? Jag undrar om någon kanske kan vara bussig och plocka hem ett enda objektiv.
Alternativt får man ta en billig eco över pölen..:)

Sen får du nog läsa på specarna lite bättre. Nexus 7 kan vad jag kan se allt som en iPad kan och lite utöver vad en iPad klarar också vilket inte en Kindle Fire kan.

poängen var att Nexus är tänkt att vara ett alternativ/utmanare till Amazon Kindle Fire avseende storlek, pris osv. att den är bättre är bara en bonus.

Det var ju närmast officiellt vad strategin var när de visade upp föregångaren på CES
http://ces.cnet.com/8301-33378_1-57355668/nvidia-and-asus-take-on-kindle-nook-with-$249-tablet/

jag ska på en snabb sem kanske redan nästa vecka..vad behöver du ?

Skulle bara behöva en Canon 24-105 f/4 L, alltså inget fancy.
Skall enligt deras butik finnas en relativt billig "begagnad" på lager. (9/10)

http://www.bhphotovideo.com/c/product/800879562-USE/Canon_0344B002_24_105mm_f_4L_IS_USM.html

Räknar jag rätt bör priset med tax inräknad hamna precis runt 6400-6500:- räknat på dagens dollarkurs 6.71.
Vilken dag planerar du att åka?

Last edited:
Den där objektiven är såld nu. Och dollarkursen kunde ju vara snällare och hoppa upp till 8 under närmsta månaden. ;)

Förresten, skulle du inte till HKG snart, vad är för vits med en lens härifrån om du kan hitta lika billigt i HKG?

De HKG butiker jag hittat säljer objektiv dyrare än vad USA gör.
Har du tips på en bra butik i HKG för jag vet då ingen..

För övrigt känns det stabilare att handla objektiv i SIN än i HKG.
Men dollarn är väldigt låg, därav tänkte jag passa på.

Men funderar på en sväng till LAS i början på Sept, kan kika själv då.

Toppen