Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

Skulle bara behöva en Canon 24-105 f/4 L, alltså inget fancy.
Skall enligt deras butik finnas en relativt billig "begagnad" på lager. (9/10)

http://www.bhphotovideo.com/c/product/800879562-USE/Canon_0344B002_24_105mm_f_4L_IS_USM.html

Räknar jag rätt bör priset med tax inräknad hamna precis runt 6400-6500:- räknat på dagens dollarkurs 6.71.
Vilken dag planerar du att åka?

jag åker imorgon och hem igen fredag så jag kan kolla vad jag hittar.

Är det någon här som är intresserad av att köpa en USA-köpt Ipad 3 32GB WiFi för inköpspris så PM:a gärna. :)

sådär..hemma igen med 2 st Canon EF 400/2,8 L IS II USM..tjänade nästan 15k per glugg..grymt

Personligen brukar jag inte ta hem så dyra objektiv, hur är dessa att sälja? förmodar att du ska sälja ett?
Är det lätt att hitta köpare eller tenderar dessa att köpa från firma när de ändå är så pass mycket pengar det handlar om?

Lite nyfiken på vilken typ av person som köper objektiv av privatpersoner för 75-80K. :)

Personligen brukar jag inte ta hem så dyra objektiv, hur är dessa att sälja? förmodar att du ska sälja ett?
Är det lätt att hitta köpare eller tenderar dessa att köpa från firma när de ändå är så pass mycket pengar det handlar om?

Lite nyfiken på vilken typ av person som köper objektiv av privatpersoner för 75-80K. :)

en är till mig själv och den andra till en foto kollega men dom är inte svårsålda på något sätt.

Tog hem 2 st 600/4L IS II USM vid jul och alla var sålda dagen jag landade på arlanda men det är ju inga kycklingar som köper dessa gluggar utan oftast semi proffs/proffs folk.

Det är väl knappast blocketvaror, snarare man ska ha lite cred på fotosidan eller liknande. Mao tror inte att om man tar med ett par teleskoper säljs de som smör samma dag man landar. ;)

Den som reser på Kina ( jag vet lite off topic men ändå) kan nog göra sig en liten hacka på MIUI telefonen. Vill själv ha en sådan att leka med vid sidan om min HTC One X

Jag läste att iPhone 5 släpps om lite mer än en månad?

Vad tror ni? Ska man åka till USA och köpa?
Men det är väl bara en / kund som vanligt vid släpp?

Sist jag var där hade dom släpp på iPad och man var tvungen att köa 02.00 på morgonen ungefär för att få den runt 09.00.
Man fick en lapp i kön på vilken modell (tex 16 - wifi) man ville ha, sen kunde man hämta ut inne i butiken. (dygnet-runt-kuben).

Jag kommer inte använda den själv då jag inte gillar iPhone speciellt mycket eller snarare, jag tycker det är onödigt med så dyr telefon.
Tror ni man kommer kunna tjäna en slant?

Toppen