Senaste nytt

Svenska mobilabonnemang med bra roamingvillkor

011430121

Medlem
Dags för mig att se öve mitt mobilabonnemang och se om det finns något bättre på marknaden. Är främst ute efter surf i "hela världen" och "obegränsad" surf, det självklara valet verkar ju på pappret vara 3 Världen.

NI som har detta, fungerar det bra både i Sverige och utomlands?
3 Värden har haft det runt fyra år, jag är mer än nöjd, som @Erik Österberg skriver så det enda gången samtalen bryts för mig är mellan Söderledstunnens mynning och Gullmarsplan trotts att det bara är några 100 meter till 3 HK.
 

LarsCph

Medlem
Från deras FAQ på den där länken.


Antar dock att den som betalar fakturan har viss information om användningen, såsom SMS till betalnummer, så man vill väl inte dela med vem som helst. Men det kan säkert finnas folk som hamnar någonstans mellan familj och inte-vill-dela-abonnemang-med.

Ser man till att maximera användningen av ett familjeabonnemang blir det väldigt prisvärt.

Korrekt - jag betalar faktura och kan se detaljspecifikation (detalj om var man har skickat meddelanden, var man har ringt och hur mycket data har används) för alla abonnemang.
 

jerixon

Medlem
Extremt nöjd.
Har 3 simkort med obegränsad surf 3 världen och telefon tiłl frugan för 850kr/månaden.
Har faktiskt aldrig strul tycker jag och då bor jag ju inte direkt i någon storstad :)

3 Värden har haft det runt fyra år, jag är mer än nöjd, som @Erik Österberg skriver så det enda gången samtalen bryts för mig är mellan Söderledstunnens mynning och Gullmarsplan trotts att det bara är några 100 meter till 3 HK.
 

Mimmisa

Medlem
Många som uppenbart är väldigt nöjda med 3, själv går jag emot och säger att för mig har det varit värdelöst. Visserligen så har jag bara använt det i 1,5 månad då jag sa upp det ganska snabbt på grund av mycket strul. På Bali fungerade det inte alls och den bästa täckningen jag fick var ett E. Dom började även dra data från mig trots att både mobildata och roaming avstängd i Filippinerna som inte ingår (aldrig varit med om det tidigare någonsin). Kundtjänst inte särskilt hjälpsamma. Fungerade dock bra med både samtal och internet i Frankfurt, Tokyo, Seoul, Kuala Lumpur (problem till och från dock) och Hong Kong. Är möjligt att det är jag som haft otur dock..
 

Mimmisa

Medlem
På Bali har jag specifikt använd 3 – senast i November 2022 och det funkade bra med 3G/4G. Konstigt nog. Vilken mobil har du? Jag har en iPhone 12.

Intressant! Jag har en Samsung S21 och använde på Bali för några veckor sedan (februari). Däremot fungerade samtal helt okej, med lite småstörningar. Däremot var det mobila internetet katastrof oavsett vart på Bali jag var. Flög därifrån till Kuala Lumpur och sedan till Hong Kong där det fungerade bra, så tänker att det inte borde ha något med telefonen att göra.
 

jerixon

Medlem
Även jag hade felfritt på Bali när jag var där innan pandemin.
Har iof alltid ett Telia kort i telefonen som backup men använder det aldrig för surf.

På Bali har jag specifikt använd 3 – senast i November 2022 och det funkade bra med 3G/4G. Konstigt nog. Vilken mobil har du? Jag har en iPhone 12.
 

Mimmisa

Medlem
Även jag hade felfritt på Bali när jag var där innan pandemin.
Har iof alltid ett Telia kort i telefonen som backup men använder det aldrig för surf.
Frågan är om jag kanske kopplades upp mot ett annat nät då som gjorde att det inte fungerade för mig...
Även jag har ett annat SIM i telefonen, men från Tele2 (som inte heller används för surf utomlands längre). Men borde väl rimligtvis inte ha något med det att göra?
 

Rickard_O

Medlem
Frågan är om jag kanske kopplades upp mot ett annat nät då som gjorde att det inte fungerade för mig...
Även jag har ett annat SIM i telefonen, men från Tele2 (som inte heller används för surf utomlands längre). Men borde väl rimligtvis inte ha något med det att göra?
Testade du att ändra nätleverantör manuellt i telefonen på plats?
Det brukar jag behöva göra ibland med mitt 3-abonnemang att det automatiska nätet inte alltid är bäst utan jag testar mig igenom dom alternativ som finns tillgängliga.
 

Mimmisa

Medlem
Testade du att ändra nätleverantör manuellt i telefonen på plats?
Det brukar jag behöva göra ibland med mitt 3-abonnemang att det automatiska nätet inte alltid är bäst utan jag testar mig igenom dom alternativ som finns tillgängliga.
Nej, jag gjorde ju inte det (lätt att vara efterklok)... Nu när jag har fått ta del av andras upplevelser så tror jag väl att problemet kan ligga där. Får väl se om jag ger 3 en ny chans så småningom :)
 
Toppen