Senaste nytt

Svenska mobilabonnemang med bra roamingvillkor

Vatten

Medlem
Telia har upphört med jobbvecka för företagsabonnemang. Semestervecka för privtabonnemang för 299 kr/vecka finns kvar. Jag ringde Telia och frågade varför jobbvecka upphört. Kundtjänst visste inte varför.
 

Penguin

Medlem
Telia har upphört med jobbvecka för företagsabonnemang. Semestervecka för privtabonnemang för 299 kr/vecka finns kvar. Jag ringde Telia och frågade varför jobbvecka upphört. Kundtjänst visste inte varför.
Drabbade mig under sensate USA-vistelsen. Hade jobbvecka första veckan men fick inget SMS om att förnya etc. pga att tjänsten inte längre fanns. Dessutom var inte hemsidan uppdaterad med korrekt information om vad som fanns instället...

Det är väldigt intressant att jobbvecka nu heter semestervecka och att man för företagskunderna inte har ett lika smidigt alternativ som innan.
 

palmen

Moderator
Dags för mig att se öve mitt mobilabonnemang och se om det finns något bättre på marknaden. Är främst ute efter surf i "hela världen" och "obegränsad" surf, det självklara valet verkar ju på pappret vara 3 Världen.

NI som har detta, fungerar det bra både i Sverige och utomlands?
 
Dags för mig att se öve mitt mobilabonnemang och se om det finns något bättre på marknaden. Är främst ute efter surf i "hela världen" och "obegränsad" surf, det självklara valet verkar ju på pappret vara 3 Världen.

NI som har detta, fungerar det bra både i Sverige och utomlands?
För mig har det fungerat bra i Thailand, Bangladesh och Europa.
 

LarsCph

Medlem
Dags för mig att se öve mitt mobilabonnemang och se om det finns något bättre på marknaden. Är främst ute efter surf i "hela världen" och "obegränsad" surf, det självklara valet verkar ju på pappret vara 3 Världen.

NI som har detta, fungerar det bra både i Sverige och utomlands?

Jag har 3 Världen och det har for mig fungerat bra båda i Sverige, Danmark, Norge, UK, USA, Indonesien, Canada och kanske lite mer. Jag använder primärt data (surf) och det funkar bra. Bara kom ihåg att slå fra roaming om du av nån anledning reser var roaming inte är "kostandsfri" t.ex. när du är i transit och absolut också på flygplan var de erbjuder dataroaming via nån satellit service till typ 150 kr/MB.
 

palmen

Moderator
Jag har 3 Världen och det har for mig fungerat bra båda i Sverige, Danmark, Norge, UK, USA, Indonesien, Canada och kanske lite mer. Jag använder primärt data (surf) och det funkar bra. Bara kom ihåg att slå fra roaming om du av nån anledning reser var roaming inte är "kostandsfri" t.ex. när du är i transit och absolut också på flygplan var de erbjuder dataroaming via nån satellit service till typ 150 kr/MB.
När jag flyger är den i flygplansläge så det ska inte vara några problem :)
Har Tele2 i dagsläget och där ingår surfen på de flesta ställen, men UK har börjat kosta och har för mig att även Schweiz kostar extra. Tele2 har tidigare matchat erbjudanden från Tre för mig så har inte brytt mig om att byta, men nu var det inte sugna på det längre och då är det ju läge att se vad som erbjuds på andra ställen.
 

Mikeswede

Medlem
Hej, instämmer med ovan. funkar mycket bra. Har rest med 3 världen i China (före pandemin), Ryssland+CIS (före kriget) Thailand, ....... Funkat mycket bra överallt. Glöm inte 30 dagarsgränsen när man är utomland. Dag 31 blir det dyrt !!!
 

LarsCph

Medlem
När jag flyger är den i flygplansläge så det ska inte vara några problem :)

Absolut - då blir det bra. Jag vet bara av erfarenhet, at om man glömmer bort det då blir man glad över att man valde lägste gränsen på data (roaming) förbrukning :) Kanske det är något flygbolagen installerar för att straffe de som inte har mobilen i flygplansläge?
 

Thornado

Medlem
Dags för mig att se öve mitt mobilabonnemang och se om det finns något bättre på marknaden. Är främst ute efter surf i "hela världen" och "obegränsad" surf, det självklara valet verkar ju på pappret vara 3 Världen.

NI som har detta, fungerar det bra både i Sverige och utomlands?

Det beror på om du med Sverige menar "även Norrlands inland", i så fall så är det ju tveksamt med andra operatörer än Telia.
 
Toppen