Senaste nytt

Svenska mobilabonnemang med bra roamingvillkor

LarsCph

Medlem
Enda ställena jag har problem är vid Järva krog, i Söderledstunneln och i vårt kök. På dessa ställe kopplas samtal alltid ned.

Om man åker över Öresundsbron bryts samtalet också eftersom byte från DK 3 till SE3 (och vice-versa) tar ganska lång tid, ibland 3-4 minuttar vilket känns som lång tid om man hade tänkt sig att delta i nått online möte
 

palmen

Moderator
Det beror på om du med Sverige menar "även Norrlands inland", i så fall så är det ju tveksamt med andra operatörer än Telia.
De gånger jag varit på de breddgraderna har det fungerat bra med Tele2 tidigare. Har ju ett jobbabonnemang också jag kan slå över till när det behövs.
 
Dags för mig att se öve mitt mobilabonnemang och se om det finns något bättre på marknaden. Är främst ute efter surf i "hela världen" och "obegränsad" surf, det självklara valet verkar ju på pappret vara 3 Världen.

NI som har detta, fungerar det bra både i Sverige och utomlands?
Jag har använt 3 sedan 2019, och det har fungerat bra med 60GB surf i Norden, UK, Frankrike, Spanien, Italien, BeNeLux, Tyskland och Vietnam.
Mest städer, med undantag för Frankrike och Italien där det har varit mycket ute på landsbygden också.
 
En annan grej med tre som jag tycker om är familjeabonnemang (https://www.tre.se/handla/mobilabonnemang/familjeabonnemang) - 99 kr/md och så delar man på t.ex. ét obegränsat som bare den ena i familjen har. Det funkar bra för här med 2 vuxna och ét barn :)

Från deras FAQ på den där länken.
Vilka kan ingå i ett familjeabonnemang?
Du kan lägga till vem du vill i ditt familjeabonnemang. En extra användare måste alltså inte ingå i den direkta familjen och ni behöver heller inte bo på samma adress. Lägg till din sambo, farmor eller barnens lärare - det spelar ingen roll för oss!

Antar dock att den som betalar fakturan har viss information om användningen, såsom SMS till betalnummer, så man vill väl inte dela med vem som helst. Men det kan säkert finnas folk som hamnar någonstans mellan familj och inte-vill-dela-abonnemang-med.

Ser man till att maximera användningen av ett familjeabonnemang blir det väldigt prisvärt.
 

M.K

Medlem
@palmen Jag fortsätter sedan lång tid med Telenor, gillar deras roaming:

“Du kan använda hela din surfmängd inom EU/EES samt i Thailand, Malaysia, Myanmar (Burma), USA, Schweiz, Storbritannien (inkl. Gibraltar), Turkiet, Andorra, Serbien och Montenegro. Om du har obegränsad surf kan du använda 100 GB.”

Som backup i EU/EES har jag ett extra sim i iphonen från billiga Hallon á 99:/mån via Coop. Det har ibland kommit till användning så en bra liten försäkring där med 100gb sparat i potten.
 

palmen

Moderator
@palmen Jag fortsätter sedan lång tid med Telenor, gillar deras roaming:

“Du kan använda hela din surfmängd inom EU/EES samt i Thailand, Malaysia, Myanmar (Burma), USA, Schweiz, Storbritannien (inkl. Gibraltar), Turkiet, Andorra, Serbien och Montenegro. Om du har obegränsad surf kan du använda 100 GB.”

Som backup i EU/EES har jag ett extra sim i iphonen från billiga Hallon á 99:/mån via Coop. Det har ibland kommit till användning så en bra liten försäkring där med 100gb sparat i potten.
För mig är nog Telenor det minst attraktiva då det saknas en del länder jag besöker lite då och då för att nyttja surfen.
 

M.K

Medlem
Ok, lycka till hitta Din mest perfekta kombination. Skönt att det finns ett antal att välja bland som passar ens personliga behov bäst. :)
 
Toppen