Senaste nytt

Svenska mobilabonnemang med bra roamingvillkor

Noterade exakt detta också på St Maarten, när jag var uppkopplad på wifi tyckte nätet att jag skulle koppla upp på grannön Anguilla, 5mb senare var utlands potten förbrukad (löste sig när jag kom hem sen med fakturan).
Tidigare använt Tele2 på St Martin när vi seglat. Om jag minns rätt ingick gratis surf på franska delen men inte på den holländska.
Har nu bytt till Tre och åker dit för att segla igen mellan St Martin och St Barth.
Enligt Tre skall även St Barth ingå i Tre Världen.
Någon som testat?

Oftast kan du ju byta utförande operatör manuellt i telefonen på plats, det gjorde jag ofta när jag hade Tre Världen, ibland hoppa fram och tillbaka mellan operatörer samma dag.
Bra tips! Det brukar jag också göra men upplever inte att det behövdes med Telenor.
Denna sida köper jag mina e-sim på, testa denna nästa gång.

Nu har jag köpt ett sånt för 11 USD och kan bekräfta att det inte heller fungerar. Köpte paketet som skulle fungera för ”Caribbean”.
Noterade exakt detta också på St Maarten, när jag var uppkopplad på wifi tyckte nätet att jag skulle koppla upp på grannön Anguilla, 5mb senare var utlands potten förbrukad (löste sig när jag kom hem sen med fakturan).
Precis detta hände mig också, fick dessutom sms med ”välkommen till Jamaica” vilket ju är rätt långt bort (vilket jag är tacksam för just nu med tanke på Hurricane Melissa).

Nu har jag köpt ett sånt för 11 USD och kan bekräfta att det inte heller fungerar. Köpte paketet som skulle fungera för ”Caribbean”.
Det verkar faktiskt som jag var lite för snabb på att avfärda. Den kopplade upp sig på ”FLOW” och det gick inte att surfa, det verkade inte heller gå att byta operatör manuellt men efter typ en timme så bytte den till ”Digicell” och nu fungerar det att surfa.

Toppen