Senaste nytt

Svårt att ta ut pengar på bankomater i Japan med utländskt MasterCard?

Vet inte. Jag äter inte på McDonalds. Men ni som är fina business resenärer ni kanske äter bara på McDonalds och budget restauranger :) snart ser ni fakturan på mitt AMEX här. Så sluta göra bort er!

Min erfarenhet överensstämmer med majoriteten här; det är ofta svårt att betala med kort i Japan, så man gör bäst i att alltid ha en bunt kontanter på sig.

Vet inte. Jag äter inte på McDonalds. Men ni som är fina business resenärer ni kanske äter bara på McDonalds och budget restauranger :) snart ser ni fakturan på mitt AMEX här. Så sluta göra bort er!

hehe, fin business resenär. jo, man tackar. Nja själv är jag en sketen universitetsstudent som är ute och reser :)

Sen innan vi alla gör bort oss här. Mitt inlägg var till för att ge informationen till de som reser i Japan att McDonalds, i alla fall den på Tokyo Station, inte tar kort. Sen att du råkade ta det så personligt. Ja, det är upp till dig.

bild 1.PNGbild 2.PNG

Jag skäms aldrig! Men dyr svart Boss Kostym passar inte med vita strumpor:), köra Aston Martin och ha H&M kläder på dig är roligt och ta fram centurion kortet och betala på McDonalds är bara patetiskt tycker jag:) Tips till er som åker till Japan och vill äta hamburgare och betala med kort. Lotteria tror jag att restaurangen heter eller nåt sånt. Som svenska Max typ! Och dem tar Amex!

Glem alt om Japan, der står jo "NORWEGIAN AIR SHUTTLE" på det kontoudtug :eek:

Tilbage til emnet, der kan vel næppe være uenighed om at der kan være problemer med ikke asiatiske betalingskort og ATM. Om man kan betale med kort et konkret sted? Måske, måske ikke hvis du vil være sikker så medbring cash. Nu er det snart et par år siden jeg sidst var i Japan, men der kunne man betale med kort på hotellet, større department stores og steder hvor der var mange turister. I kiosker, stationer og mindre restauranter mm. var det cash.

Nu smutter jeg selv til Japan 2x inden for de kommende måneder, så jeg vil se efter om man kan betale med kort der hvor jeg nu ender. (Jeg har dog altid kontanter med, det er sku ærgerligt at blive nødt til at gå fra den hyggelige restaurant fordi de ikke modtager MC/Visa.)

Last edited:
Jag skäms aldrig! Men dyr svart Boss Kostym passar inte med vita strumpor:), köra Aston Martin och ha H&M kläder på dig är roligt och ta fram centurion kortet och betala på McDonalds är bara patetiskt tycker jag:) Tips till er som åker till Japan och vill äta hamburgare och betala med kort. Lotteria tror jag att restaurangen heter eller nåt sånt. Som svenska Max typ! Och dem tar Amex!

Menar du att bara för att man har ett visst kort så är man förbjuden från att äta på vissa resturanger för annars är man patetisk? Mycket märkligt resonerande. Du har en extremt inskränkt och utpräglad syn på hur andra bör leva och vad man borde göra/inte göra. Jag har sett gång efter gång folk i kostymer sitta och äta McD på SJ loungen i Stockholm och det har aldrig varit något problem, varken för övriga resenärer eller personalen. Tanken att det finns variation måste vara riktigt skrämmande. Ta detta med en nypa salt, ord låter alltid hårdare på nätet än vad de egentligen är.

Med svarta kortet kan man inte betala på vilken pos terminal som helst :) McDonalds kan inte ta betalt med centurion tyvärr. Nu kan jag inte lägga mer tid på detta! Mina transaktioner finns här så ni alla ser datum, ställe och belopp. Ha det så trevligt i Japan!

Toppen