Tack för tipsetinga problem att betala med kort, i Tokyo
Inlägget var ett allmänt inlägg, inte specifikt till dig.Tack för tipsetJag vet att det går bra att betala med kort i Tokyo, undrade mest om Okinawa faktiskt
![]()
Nu hoppas jag bara på att hitta ett hotell som är tattoovänligdet verkar att kunder med tatueringar inte är välkommna på de flesta hotell med pool.
Som @Glenn E skrev, det går att ta ut kontanter på 7-Eleven:s bankomat och den finns även på Tokyo Narita flygplats.Kommer mitt SEB-kort (visa) funka på bankomaterna i Japan? Antar att det finns bankomater på Narita flygplats.
Maxbeloppet som en japansk bankomat tillåter att tas ut (mellan 500.000 - 1.000.000 JPY : ca 39.250 - 78.500 SEK) är ofta större än det beloppet som kortutgivaren i Sverige tillåter, därför är det bäst att du kollar med ditt kortutgivare.Vet någon maxbelopp som kan tas ut per gång?
Observera att tråden startades för 3 år sedan och då fanns det restriktion som gjorde att man inte kunde ta ut kontanter på japanska bankomater med MasterCard kreditkort/bankkort som utfärdats i Sverige.Aldrig haft några problem med mitt MC från Santander i Japan förutom antal gånger per dag när jag maxar beloppet. Brukar mest gå till 7-11. Fått för mig att de ger bäst ränta men känns mest säkrast så.