Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

RhinoG

Medlem
Någon som vet om man kan göra betalningar via apple pay i fysisk butik innan man använt kortet med pinkod? Står att det senare krävs för "kontaktlös betalning", men jag vet inte om detta syftar enbart till det fysiska kortet eller även apple pay i fysisk butik.
 

Fredah

Medlem
Någon som vet om man kan göra betalningar via apple pay i fysisk butik innan man använt kortet med pinkod? Står att det senare krävs för "kontaktlös betalning", men jag vet inte om detta syftar enbart till det fysiska kortet eller även apple pay i fysisk butik.

Ja det kan man, ApplePay blir rent tekniskt ett eget kort så det går att använda direkt när du har lagt till det.
 

pedantic

Medlem
Någon som vet om man kan göra betalningar via apple pay i fysisk butik innan man använt kortet med pinkod? Står att det senare krävs för "kontaktlös betalning", men jag vet inte om detta syftar enbart till det fysiska kortet eller även apple pay i fysisk butik.
Jag kör enbart med Apple Pay-kortet i butik som är aktiverat infrån Spendwise sen i början av sommaren utan problem, som att man lever i framtiden! :)
 

valln

Medlem
Kundtjänst förstår inte att det fortsatt är 30 poäng per 100 kronor när man betalar på deras hotell.
De trodde bara att det var under kampanjperioden.
Just nu är min rättelse hos mastercard Strawberry för utredning.
Har handlat i helgen på Clarion sense I Luleå.
 

zippan

Medlem
Kundtjänst förstår inte att det fortsatt är 30 poäng per 100 kronor när man betalar på deras hotell.
De trodde bara att det var under kampanjperioden.
Just nu är min rättelse hos mastercard Strawberry för utredning.
Har handlat i helgen på Clarion sense I Luleå.
Skickade du med länken från deras egna webbplats?

 

intuition

Medlem
Kundtjänst förstår inte att det fortsatt är 30 poäng per 100 kronor när man betalar på deras hotell.
De trodde bara att det var under kampanjperioden.
Just nu är min rättelse hos mastercard Strawberry för utredning.
Har handlat i helgen på Clarion sense I Luleå.
Menar du SEB korts kundtjänst eller Strawberry kundtjänst?

0,3x intjäningen på strawberry spend bygger på att kortterminalen el. motsv där du betalar är registrerad på ett sätt som gör att SEB automatiskt kan trigga intjäningen.
Även tidigare under Nordic Choice har det funnits gott om terminaler som inte automatiskt inkluderats, tex fristående hotell. Hyfsat vanligt också att restaurangens terminaler inte är inlagda som "Starwberry". Bäst är därför att alltid ta hotell-spend på rummet och göra upp med receptionen.
 

valln

Medlem
Strawberrys kundtjänst, vem dom vidarebefordrar det vet jag inte.
Det ska ju gå att ta skärmdump från SEB-appen och få eftetregistrerat den vägen.
 

HCas

Medlem
Ah, noterade samma problem idag, har bara fått 10p/100 kr för en bokning på Strawberrys hemsida i helgen. För visst gäller 30p även när man förhandsbetalar rum, inte bara köp i kortterminalerna på själva hotellet?
 
Toppen