Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

FFlash

Medlem
Hur lång tid från ansökan har det tagit för
-få nåt besked de lovar skicka efter ifylld ansökan (jag vet ej vad de ska säga…)
-kortet skickar hem
-statusuppgradering till Gold i profilen

Tack för datapunkter! Jag väntar på mina, inte hört nada efter ansökan sen någr dgar…
 

Lukas2

Medlem
Hur lång tid från ansökan har det tagit för
-få nåt besked de lovar skicka efter ifylld ansökan (jag vet ej vad de ska säga…)
-kortet skickar hem
-statusuppgradering till Gold i profilen

Tack för datapunkter! Jag väntar på mina, inte hört nada efter ansökan sen någr dgar…
Jag ansökte tisdag 30/5, fick direkt mejl att ansökan var beviljad och man ska få sms för att välja pinkod.
Onsdag 31/5, får jag smset för pinkod.
Kortet landar in på hallgolvet, måndag 5/6.
Har inte gjort några köp eller så, än på kortet.
Så rätt så fort har allt gått, för mig iaf.
 
Hur lång tid kan ta det att att gå ett svar? Jag ansökte om kortet 26/5 och fick detta svar. Sen dess har det varit tyst som i kyrkan.

”Hej,
vi har tagit emot din ansökan och du kommer få svar inom några dagar. ”
 

Dawes

Medlem
Hur lång tid kan ta det att att gå ett svar? Jag ansökte om kortet 26/5 och fick detta svar. Sen dess har det varit tyst som i kyrkan.

”Hej,
vi har tagit emot din ansökan och du kommer få svar inom några dagar. ”
Beviljad ansökan kommer enligt min erfarenhet ganska omgående via e-post. Behöver de "tänka" lite och hantera det manuellt tar det lite längre tid och svar ges per vanlig post. Avslag kommer per vanlig post och tar några dagar. Samma lika för SAS MC, SJ och Strawberry. Jag skulle slå en signal och kolla, mest troligt har det legat för manuell hantering.
Ovan utifrån egna erfarenheter, andra kanske har upplevt annat.
 

Piffsan

Medlem
Hur lång tid kan ta det att att gå ett svar? Jag ansökte om kortet 26/5 och fick detta svar. Sen dess har det varit tyst som i kyrkan.

”Hej,
vi har tagit emot din ansökan och du kommer få svar inom några dagar. ”
Jag har också ansökt men något senare än du. Kontaktade dem och de skyndade på processen. Tydligen (ovanligt?) många i kö som leder till längre väntetid än normalt.
OT: Tur att jag kontaktade dem, min ansökan hade fastnat då mitt/mina namn är för många tecken mot vad som ryms på et bank/kreditkort (förvirring om vad som skulle stå). Mao - ring o fråga hur ansökan går. Lycka till!
 
Är det fortfarande långa ledtider för att beställa kort? Kommer vara bortrest och vill inte missa fönstret för att spendera inför välkomstbonus. Men går det att lösa remote med appen är det kanske ok.
Finns det fördel att komma in tidigt? Beror det på ”kvalificeringsår” eller liknande?
 
Är det fortfarande långa ledtider för att beställa kort? Kommer vara bortrest och vill inte missa fönstret för att spendera inför välkomstbonus. Men går det att lösa remote med appen är det kanske ok.
Finns det fördel att komma in tidigt? Beror det på ”kvalificeringsår” eller liknande?
Jag ansökte om kortet i förrgår och det blev beviljat ganska omgående, under en halvtimme tror jag. Fick sms igår kväll om att välja pinkod och senare på kvällen loggade jag in i Spendwise-appen och kunde lägga till kortet i Samsung Wallet. Gjorde första köpet idag.
 
Toppen