hg1980
Medlem
Jag är helt med dig. De tredjepartslounger man får access till med Priority Pass (vilket är många av de som berörs av den här förändringen) är ofta katastrof. Aspire Lounge i T5 på LHR är värdelös, den är alltid full, så du får sitta utanför på standby i 45min för att ens få komma in. Försöker alltid fjäska mig in i BAs lounge när jag åker med familjen på mitt BAEC Silver (max 1 gäst och har en dotter), men det går en gång av tio. Då får man snällt sätta sig i kön utanför Aspire. Väl inne är man som en packad sill. Aspire på T3 är dock helt ok.Uppenbarligen har du ju hittat några lounger som fyller en funktion, men min erfarenhet skiljer sig där vad gäller tredjepartslounger.
Min erfarenhet hur som är att tredjepartsloungerna inte går att jämföra med t ex BA, LH, KL eller AFs lounger som är de jag har mest erfarenhet av. T o m AA Admirals Club eller DL Skyclub framstår som världklass jämfört med många "Priority Pass lounger".
MEN, självklart är det tråkigt att förmåner försvinner. Men hellre att SAS gör en sån här sak än att försämrar kabinen ombord, eller något annat. De flesta av dessa lounger kan man dessutom komma in på med PP eller div andra kort.
Det tråkigaste och de som svider mest i hela den här förändringen för många är dock Fasttrack, den är svår att snacka bort. Men som jag sagt innan, med ett EBG eller EBD, så tror jag att man kommer igenom "prio kön" ändå, säg typ 7 av 10 gånger.