Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Uppenbarligen har du ju hittat några lounger som fyller en funktion, men min erfarenhet skiljer sig där vad gäller tredjepartslounger.
Jag är helt med dig. De tredjepartslounger man får access till med Priority Pass (vilket är många av de som berörs av den här förändringen) är ofta katastrof. Aspire Lounge i T5 på LHR är värdelös, den är alltid full, så du får sitta utanför på standby i 45min för att ens få komma in. Försöker alltid fjäska mig in i BAs lounge när jag åker med familjen på mitt BAEC Silver (max 1 gäst och har en dotter), men det går en gång av tio. Då får man snällt sätta sig i kön utanför Aspire. Väl inne är man som en packad sill. Aspire på T3 är dock helt ok.

Min erfarenhet hur som är att tredjepartsloungerna inte går att jämföra med t ex BA, LH, KL eller AFs lounger som är de jag har mest erfarenhet av. T o m AA Admirals Club eller DL Skyclub framstår som världklass jämfört med många "Priority Pass lounger".

MEN, självklart är det tråkigt att förmåner försvinner. Men hellre att SAS gör en sån här sak än att försämrar kabinen ombord, eller något annat. De flesta av dessa lounger kan man dessutom komma in på med PP eller div andra kort.

Det tråkigaste och de som svider mest i hela den här förändringen för många är dock Fasttrack, den är svår att snacka bort. Men som jag sagt innan, med ett EBG eller EBD, så tror jag att man kommer igenom "prio kön" ändå, säg typ 7 av 10 gånger.

Jag vet inte någon tredjeparts-lounge som är sämre än den vanliga vänthallen på samma flygplats. Och jag kan uppskatta en lugn stund på Billunds lounge mer än Senator Loungen i Frankfurt där enda sättet att komma ifrån folket och få koppla av några minuter är att boka in sig ett duschrum

Det logiska vore ju att du får betala dig in i en lounge på Narita och sedan skickar kvittona till sas och får kostnaden tillbaka.

Det ligger visserligen rätt långt fram i tiden, men håll oss informerade om hur det går!
Japp, informerar hur det går.
Får se vad för alternativ som finns ang att köpa sig in. Någon som vet?
Jag tycker att det inte vore allt för svårt för dom att ge mig tillträde till samma lounge som EBG eller bizz loungen för dom finns kvar.
Vet att det är skillnad på dom olika loungerna men just i detta fall när dom ändrar så borde ju det vara den enklast vägen just nu när jag ändå påpekar det hela och är missnöjd.
Han på Sas frågade just om jag var EBG eller EBD då dom har tillgång till lounger. men jag förklarade att jag inte har just någon status.

Exakt, jag har svårt att se att man kommer att sakna dessa lounger jättemycket. Fast Track kan jag förstå är trist om det försvinner på orter man ofta reser till, men tredjepartslounger, nja, de är ju sällan något att hänga i julgranen.
Att många har åsikter om att de kunde vara ännu bättre betyder ju inte att det är egalt om de försvinner.
Lika lite som jag tror att någon skulle bli glad om SAS beslutade att ta bort all servering i plus kabinen? För de flesta brukar ju mest klaga på hur usel maten och få alternativ det är.

Nu har jag ingen erfarenhet att tala om just de lounger som skall tas bort i det här fallet, men jag har nyttjat tredjeparts lounger många gånger och de har definitivt varit bättre än att sitta i de allmänna utrymmena.

Ny artikel der præciserer hvilke lounger og formåener der er tale om:
SAS: Massestop for adgang til lounges - CHECK-IN.dk
Jeg synes der er en alvorlig forringelse der kun kan kompenseres ved signifikante forbedringer ombord, f.eks. indførelse af softdrinks og øl (ikke kun thé og kaffe!)

Men den förbättringen skulle ju gälla SAS Go? Och börjar man förbättra SAS Go är min fundering på om SAS överväger att helt skrota SAS Plus inom Europa och övergå till oneclass-flyg rakt igenom? Den funderingen kanske finns i alla fall..? :(

Japp, informerar hur det går.
Får se vad för alternativ som finns ang att köpa sig in. Någon som vet?
Jag tycker att det inte vore allt för svårt för dom att ge mig tillträde till samma lounge som EBG eller bizz loungen för dom finns kvar.
Vet att det är skillnad på dom olika loungerna men just i detta fall när dom ändrar så borde ju det vara den enklast vägen just nu när jag ändå påpekar det hela och är missnöjd.
Han på Sas frågade just om jag var EBG eller EBD då dom har tillgång till lounger. men jag förklarade att jag inte har just någon status.
Lite off topic svar.

ANA lounger på Tokyo Narita kan man också komma in genom att betala inträdesavgiften (5.150 JPY) när man flyger med ANA, men jag vet inte om det går när man flyger med andra Star Alliance flygbolag.

ANA skrev:
ANA offers you valuable options, "ANA MY CHOICE" Service|Service & Info|ANA

Airport Paid Lounge Access

Eligible members

Passengers who have purchased eligible flights operated by ANA Group with ANA flight number on that day
*Passengers aged under 20 years must be accompanied by a person aged 20 years or over.
*Some types of fares, such as inclusive tour fares, are not eligible for the use of this service.
If you have any questions, please contact ANA by phone.
ANA offers you valuable options, "ANA MY CHOICE" Service|Service & Info|ANA

Toppen