Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Det var ju den positiva sidan av denna "enhancement", de annonserade att de ska bygga ut Arlanda och Gardemoen inrikeslounger. Det var ju så de kunde spinna det till att "fokusera på de flygplatser med flest passagerare".
Det har de ju redan kommunicerat för något år sedan. 1-2 år sen. Hittar dock inte källan till det.
 
Undrar om pdf filerna innehåller en del fel eller om det är meningen att vissa tredjepartslounger blir kvar. Amsterdam nämns ej bland de som avslutas, inte heller Tallinn. Gällande Fast track så listas Tallinn bland de som avslutas, men den finns sedan med på sidan två bland de som ska vara kvar...(för övrigt med tanke på passagerarvolymen som brukar finnas i Tallinn så är det en helt meningslös förmån) Det är också lite märkligt vad som händer med Fast track i Rom och på Malpensa, både dessa har Star Gold Track så där borde det väl fungera med EBG+ eller Plus biljett (plus kodas ju som C på boardingkortet inom Europa)
 
Last edited:
Intressant från BC där det står:

"Vi här på BusinessClass vet inte helt vad vi ska säga om ändringarna, som dessutom till viss del träder i kraft redan från 1 januar 2017 – alltså om 11 dagar."

Tycker mig att det är väldigt klart över vad folket här säger och tycker om förändringarna?!:rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: pep
Undrar om pdf filerna innehåller en del fel eller om det är meningen att vissa tredjepartslounger blir kvar. Amsterdam nämns ej bland de som avslutas, inte heller Tallinn. Gällande Fast track så listas Tallinn bland de som avslutas, men den finns sedan med på sidan två bland de som ska vara kvar...(för övrigt med tanke på passagerarvolymen som brukar finnas i Tallinn så är det en helt meningslös förmån)

Listan från SAS är inte helt enkel att läsa, men jag tror den ska tydas som att fr.o.m. 1/2 -17 försvinner Fast track i Geneve och Malaga. Övriga orter som nämns är orter var loungen försvinner. Mig veterligt har man som SAS-resenär (vare sig i C-klass eller med status) haft tillgång till Fast track i Tallinn.
 
Intressant från BC där det står:

"Vi här på BusinessClass vet inte helt vad vi ska säga om ändringarna, som dessutom till viss del träder i kraft redan från 1 januar 2017 – alltså om 11 dagar."

Tycker mig att det är väldigt klart över vad folket här säger och tycker om förändringarna?!:rolleyes:
Kanske vi betyder inte forumet utan redaktionen?
 
Det är verkligen befängt att tex en Pandion med C-klassbiljett blir nekad fasttrack om det finns. Med risk att bli lynchad här på BC hade väl en rimligare linje varit att ta bort *A-guldförmåner för EBG. Dvs EBG kommer in in sas lounger samt fasttrack om dom flyger sas men inte i övrigt. Då hade man på köpet fått större differentiering mellan EBG och EBD.
Så länge det inte finns några segmentkrav med SAS för att få status inom Eurobonus, så vore det inte alls orimligt. Fortfarande förvånande att det inte finns krav på det...
Skulle även säga Lissabon.
Kanske om du tänker på gamla Blue loungen, men ANA-loungen är helt okej. Definitivt bättre än resten av terminalen, som väl fortfarande är en byggarbetsplats.
 
Listan från SAS är inte helt enkel att läsa, men jag tror den ska tydas som att fr.o.m. 1/2 -17 försvinner Fast track i Geneve och Malaga. Övriga orter som nämns är orter var loungen försvinner. Mig veterligt har man som SAS-resenär (vare sig i C-klass eller med status) haft tillgång till Fast track i Tallinn.
Jo, jag hade senast access till Fast Track som EBD i Tallinn i december 2016. Har haft det flera gånger under året.
 
Toppen