fcx
Medlem
Inget nytt om HND från CPH? Ett tag verkade det ju mer eller mindre klart att linjen skulle bli av.
Man pratade väl om att öppna i samband med OS?
Inget nytt om HND från CPH? Ett tag verkade det ju mer eller mindre klart att linjen skulle bli av.
Det har jag isf missat, men stämmer säkert. Det känns dock som att det behöver kungöras ett tag innan, troligen i höst då.Man pratade väl om att öppna i samband med OS?
Det har jag isf missat, men stämmer säkert. Det känns dock som att det behöver kungöras ett tag innan, troligen i höst då.
Så är det absolut. Som i alla andra branscher. Av samma anledning behöver linjen marknadsföras i tid. Annars lär många platser stå tomma till en början.Flytten skulle hänga ihop med att man öppnar Stockholm-Narita, och att man går över till A350 på Köpenhamn-Tokyo, så det är många bitar som måste falla på plats.
Totalt så skulle man då öka antalet stolar till Tokyo med 128% med de manövrarna, så man bör vara säker på att marknaden finns innan man trycker på knappen.
Flytten skulle hänga ihop med att man öppnar Stockholm-Narita, och att man går över till A350 på Köpenhamn-Tokyo, så det är många bitar som måste falla på plats.
Totalt så skulle man då öka antalet stolar till Tokyo med 128% med de manövrarna, så man bör vara säker på att marknaden finns innan man trycker på knappen.
Tänker att flödet Japan-Skandinavien-Japan är betydligt större än det motsatta. Så borde finnas en rätt stor efterfrågan med tanke på attraktionskraften som finns för norden i Japan.
Att attraktionskraften finns bevisar väl om inte annat Finnair som har två dagliga flyg till Tokyo Narita samt Osaka och Nagoya. Utöver det flyger Japan Airlines också dagligen till Narita. Sedan är det annan fråga om det finns behov av ytterligare 300 platser i vardera riktning per dag. Men det beror väl också på vilka anslutningsmöjligheter det finns.
Att attraktionskraften finns bevisar väl om inte annat Finnair som har två dagliga flyg till Tokyo Narita samt Osaka och Nagoya. Utöver det flyger Japan Airlines också dagligen till Narita. Sedan är det annan fråga om det finns behov av ytterligare 300 platser i vardera riktning per dag. Men det beror väl också på vilka anslutningsmöjligheter det finns.
Jag tror med tanke på SAS strategier mot tex tyska kunder att HNDlinjen isf kommer läggas från CPH.Finnairs linjenät till Asien bygger på anslutningarna vidare. Hur många har Helsingfors som huvudmål? Hur många kan byta vidare med SAS från ARN.