Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Det har jag isf missat, men stämmer säkert. Det känns dock som att det behöver kungöras ett tag innan, troligen i höst då.


Flytten skulle hänga ihop med att man öppnar Stockholm-Narita, och att man går över till A350 på Köpenhamn-Tokyo, så det är många bitar som måste falla på plats.

Totalt så skulle man då öka antalet stolar till Tokyo med 128% med de manövrarna, så man bör vara säker på att marknaden finns innan man trycker på knappen.
 
Flytten skulle hänga ihop med att man öppnar Stockholm-Narita, och att man går över till A350 på Köpenhamn-Tokyo, så det är många bitar som måste falla på plats.

Totalt så skulle man då öka antalet stolar till Tokyo med 128% med de manövrarna, så man bör vara säker på att marknaden finns innan man trycker på knappen.
Så är det absolut. Som i alla andra branscher. Av samma anledning behöver linjen marknadsföras i tid. Annars lär många platser stå tomma till en början.
 
Flytten skulle hänga ihop med att man öppnar Stockholm-Narita, och att man går över till A350 på Köpenhamn-Tokyo, så det är många bitar som måste falla på plats.

Totalt så skulle man då öka antalet stolar till Tokyo med 128% med de manövrarna, så man bör vara säker på att marknaden finns innan man trycker på knappen.

Tänker att flödet Japan-Skandinavien-Japan är betydligt större än det motsatta. Så borde finnas en rätt stor efterfrågan med tanke på attraktionskraften som finns för norden i Japan.
 
Tänker att flödet Japan-Skandinavien-Japan är betydligt större än det motsatta. Så borde finnas en rätt stor efterfrågan med tanke på attraktionskraften som finns för norden i Japan.

Att attraktionskraften finns bevisar väl om inte annat Finnair som har två dagliga flyg till Tokyo Narita samt Osaka och Nagoya. Utöver det flyger Japan Airlines också dagligen till Narita. Sedan är det annan fråga om det finns behov av ytterligare 300 platser i vardera riktning per dag. Men det beror väl också på vilka anslutningsmöjligheter det finns.
 
Att attraktionskraften finns bevisar väl om inte annat Finnair som har två dagliga flyg till Tokyo Narita samt Osaka och Nagoya. Utöver det flyger Japan Airlines också dagligen till Narita. Sedan är det annan fråga om det finns behov av ytterligare 300 platser i vardera riktning per dag. Men det beror väl också på vilka anslutningsmöjligheter det finns.


Finnair flyger även till Fukuoka (utom på vintern) och Sapporo (bara på vintern)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Att attraktionskraften finns bevisar väl om inte annat Finnair som har två dagliga flyg till Tokyo Narita samt Osaka och Nagoya. Utöver det flyger Japan Airlines också dagligen till Narita. Sedan är det annan fråga om det finns behov av ytterligare 300 platser i vardera riktning per dag. Men det beror väl också på vilka anslutningsmöjligheter det finns.

Finnairs linjenät till Asien bygger på anslutningarna vidare. Hur många har Helsingfors som huvudmål? Hur många kan byta vidare med SAS från ARN.
 
Toppen