Senaste nytt

SKARPT LÄGE - Nekad ombordstigning - fast i Krabi

henke12

Medlem
Nej Jag hoppas på att ändra en 9h connection på endera plats till att istället ta flyg nästa dag. Dvs ändra bokning och lägga till overnight layover. Självklart får jag bekosta hotellvistelse själv.
Då tror jag att jag förstår,
Kan gå på flygplatsen, men troligen bökigt att hitta nån som har kunskapen och viljan.

Jag hade som sagt på mitt alternativ ovan 2a/ så då slipper du fundera på detta nu :)
 

henke12

Medlem
Nej Jag hoppas på att ändra en 9h connection på endera plats till att istället ta flyg nästa dag. Dvs ändra bokning och lägga till overnight layover. Självklart får jag bekosta hotellvistelse själv.
Du kan inte hitta din önskade resa genom multi-city-bokning på Turkish hemsida?
och bara boka av din första oönskade resa?
 

JacobGBG

Medlem
Då tror jag att jag förstår,
Kan gå på flygplatsen, men troligen bökigt att hitta nån som har kunskapen och viljan.

Jag hade som sagt på mitt alternativ ovan 2a/ så då slipper du fundera på detta nu :)
2a är helt klart ett attraktiva alternativet hittills och nät jag läste ditt inlägg kastade jag mig på MH kundtjänst för att kunna utkräva garantier men det är svårt kl 22:00 på kvällen lokal tid (efter 10 min i kö on hold så kickade jag bara av).

Jag är mest rädd att jag inte har den mentala styrkan just nu att säga upp bokad Thy biljett, ta landvägen till HKT för att på ett kanske kunna lösa att jag endast åker hem tillsammans med familjen. Skulle jag på HKT när det väl gäller få ett blankt nej så räcker nog inte energireserverna längre.
 

henke12

Medlem
2a är helt klart ett attraktiva alternativet hittills och nät jag läste ditt inlägg kastade jag mig på MH kundtjänst för att kunna utkräva garantier men det är svårt kl 22:00 på kvällen lokal tid (efter 10 min i kö on hold så kickade jag bara av).

Jag är mest rädd att jag inte har den mentala styrkan just nu att säga upp bokad Thy biljett, ta landvägen till HKT för att på ett kanske kunna lösa att jag endast åker hem tillsammans med familjen. Skulle jag på HKT när det väl gäller få ett blankt nej så räcker nog inte energireserverna längre.
Du kommer inte kunna få någon garanti av kundtjänst dessvärre!
Det finns inga garantier på att checka in bagage/dig själv då det är olika bokningar!

Det är upp till incheckningsagenten, min bild av det är att det är lättare i Asien än hemma i Europa.
På min tid som incheckningsagent(jobbade 2006-2015) så brukade jag alltid hjälpa men det gjorde inte alltid mina kollegor....


Kör en 2b då?
1: Softa på hotellet
2: Boka Transfer taxi till HKT
3: Köp flexibel biljett HKT-KUL
4: Boka av Turkish KBV-GOT
5: Köp flexibel biljett HKT-GOT
6: Hoppas att du kan bli incheckad hela vägen och då boka av HKT-GOT!
 

henke12

Medlem
Första sträckan KBV-bkk är fullbokad så vete tusan om man vågar avboka och tro att den kommer tillbaks till poolen.
Klokt!
Jag har gjort landresan HKT-KBV. Tog 2,5-3h vill jag minnas och jag fick ett minne för livet. Fick höra om den kvinnliga chaufförens liv och hur det gick till med Tsunamin! Minns ej priset eller hur jag bokade dock.. Var ca 12 år sen
 

JacobGBG

Medlem
Screenshot_20230108-234941~2.png


Screenshot_20230109-000120~2.png


Då kör vi då... Det får nog bli ett besök på någon reggae bar i Phuket för att stilla nerverna.
 
Toppen