Senaste nytt

SKARPT LÄGE - Nekad ombordstigning - fast i Krabi

JacobGBG

Medlem
United visar economy awards på Austrian den 10e BKK-VIE-ARN. Hittar inte snabbt något annat awards mässigt. SAS Star Alliance sök motor visar dock inte platserna på Austrian men det ska gå att ringa SAS nu det är dagtid även här i Sveri
Finns ju till olika platser, https://www.google.com/travel/flights/s/9h2B4dxhCbZ9Ce1A9 eller Scoot till Singapore. Jag tror det viktiga är att lösa lång-benet till överkomligt pris. Vad jag hittade är genomgående enkel biljetter från Krabi till Sverige billigare än Bangkok-Sverige.

Singapore spåret är dött. De behöver också 6 mån giltighet på pass.

Verkar som det blir direkt från Krabi. Finns ju ett säkerhetsmomenet i att lite desperat efterfråga taxi till Phuket på 3h som ensam resande.
 

JacobGBG

Medlem
Har nu löst en fullflex biljett med Turkish hem. Så får jag i lugn och ro på något hotell i Krabi kolla på alternativ.

Nu uppenbarade sig en annan Farhåga. Jag skickade ju vidare familjen till Kul. Våra returbiljett därifrån var däremot på två olika pnr, barn+vuxnen/barn+vuxen. På samma flight. Min son som var på min pnr är 5 år. Förutser ni problem med att komma ombord för dem på hemresan även om mamma är med (dock på annat pnr)?
 

henke12

Medlem
Har nu löst en fullflex biljett med Turkish hem. Så får jag i lugn och ro på något hotell i Krabi kolla på alternativ.

Nu uppenbarade sig en annan Farhåga. Jag skickade ju vidare familjen till Kul. Våra returbiljett därifrån var däremot på två olika pnr, barn+vuxnen/barn+vuxen. På samma flight. Min son som var på min pnr är 5 år. Förutser ni problem med att komma ombord för dem på hemresan även om mamma är med (dock på annat pnr)?
Det löser sig vid incheckningen!
 
Långtifrån någon expert på området, men hittade
Har nu löst en fullflex biljett med Turkish hem. Så får jag i lugn och ro på något hotell i Krabi kolla på alternativ.
Långtifrån någon expert på området, men hittade en BC-tråd från 2017 där man lyckades lösa visum för att komma in med ett provisoriskt pass i landet. Kanske något att kolla upp?

 

JacobGBG

Medlem
Långtifrån någon expert på området, men hittade

Långtifrån någon expert på området, men hittade en BC-tråd från 2017 där man lyckades lösa visum för att komma in med ett provisoriskt pass i landet. Kanske något att kolla upp?


Det handlar bara om 3 dagar i KUL innan hemresan, idag söndag svarar inte svenska ambassaden i telefonen. Så jag ser bara inte att tiden finns för att lösa detta annat än att möjligtvis hinna på familjen till hemresan. Jag har nog inte den mentala styrkan att ge mig på den processen och ta mig till Bangkok för ett kanske kanske...

Uppskattar dock tipset. Jag har nog gett upp lite här.
 
Det handlar bara om 3 dagar i KUL innan hemresan, idag söndag svarar inte svenska ambassaden i telefonen. Så jag ser bara inte att tiden finns för att lösa detta annat än att möjligtvis hinna på familjen till hemresan. Jag har nog inte den mentala styrkan att ge mig på den processen och ta mig till Bangkok för ett kanske kanske...

Uppskattar dock tipset. Jag har nog gett upp lite här.
Nej, det är såklart förståeligt. Det positiva är väl att det lär vara sista gången det händer dig i alla fall. :)
 

pswe

Medlem
Det handlar bara om 3 dagar i KUL innan hemresan, idag söndag svarar inte svenska ambassaden i telefonen. Så jag ser bara inte att tiden finns för att lösa detta annat än att möjligtvis hinna på familjen till hemresan. Jag har nog inte den mentala styrkan att ge mig på den processen och ta mig till Bangkok för ett kanske kanske...

Uppskattar dock tipset. Jag har nog gett upp lite här.
Krävs det inresa till Malaysia om du endast gör transit på KUL och möter upp familjen där lagom till hemresan?

Direktflyg Krabi till KUL bör väl vara billigare än enkel hem hela vägen.
 
Last edited:
Toppen