Senaste nytt

SJ Prio nivåer

221d894f625e5bdf5e86dfdde3b91938.png

-2 resor kvar till Prio Plus nu. Får se om jag når -38.

Man kan också åka en gång malmö-stockholm r/t. Med 3x kampanjen och rätt kombination av tåg, mat ombord m.m. kan man få ihop 18k poäng på ett dygn.
Ger den kampanjen verkligen 3x nivåpoäng?

Jag fick retro-registrera en missad kampanj i Januari igår, och då sade de explicit att kampanjpoängen inte är nivågrundande. Och i medlemsvillkoren står det explicit "Med Nivåpoäng avses poäng insamlade enligt avsnitt 5, som påverkar medlemsnivån i SJ Prio. Medlemmen kan även samla Övriga poäng som från tid till annan delas ut vid t.ex. kampanjer eller från SJs samarbetspartners." (och sedan hänvisar de till att läsa mer på sj.se, där det inte står något mer).

Gäller ej för frukost står det ju faktiskt? Så det gäller för övriga måltider, och åtminstone i 1kl ingår väl frukosten redan...
Tack, där trillade poletten ner för mig!

Ger den kampanjen verkligen 3x nivåpoäng?

Jag fick retro-registrera en missad kampanj i Januari igår, och då sade de explicit att kampanjpoängen inte är nivågrundande.
Det vore en makalös försämring.
Vad jag vet har kampanjer från SJ alltid räknats in som SJ poäng som räknas både mot bonus och nivå.

Imorse hade jag 0 "nivåresor". Efter att sedan ha gjort en resa idag står det nu att jag gjort 3 resor. Kämpa SJ
emoji28.png
Nu har även jag nått "3 nivågrundande resor under medlemsåret", både på webben och i uppgraderade android appen). Jag har gjort noll resor efter bytet av regler och betydligt fler resor än 3 under mitt medlemsår. Jag får lite Strawberry-vibbar...

Jag kollade också av mina nivå-poäng - De är inte omräknade i alla fall och inkluderar även SJ-kampanjer, inkl den senaste "Nyårskaramellen".

Men efter vad mha321 rapporterat ovan tar jag nu skärmdumpar av all data. Blir mycket "spännande" att höra vad som händer för första person som nyttjar 3x-kampanj eller "extra poäng på mat" kampanjen. Jag tycker inte texterna indikerar att kampanjer ska sluta ge nivåpoäng, men om det är så finns det viss logik. Då är nya 18k gränsen förståelig, de plockar bort massor av nivåpoäng och sänker pytte lite.

--
Verkar som vi fått svar i tråden https://www.businessclass.com/forum/threads/mina-erbjudande-sj-prio.103259/page-29
Kampanjer från SJ räknas på samma sätt som före de nya nivåerna.
I alla fall för kampanjer som satts upp före ändringarna. I teorin kan det ju vara så att kampanjer som sätts upp nu efter övergången beter sig på ett annat sätt.

Last edited:
Toppen