Cristoffer Cedergren
Medlem
Finns redan, 1 krona.Väntar på när SJ börjar med ett minimipriskrav för att ett tågsegment ska räknas mot segmentsbaserad statuskvalificering.
Finns redan, 1 krona.Väntar på när SJ börjar med ett minimipriskrav för att ett tågsegment ska räknas mot segmentsbaserad statuskvalificering.
Ja. Den 1kr är för nu. Men SJ kanske ändrar sig och då kan 1kr-kravet bli 200-250kr för segmentkredit.Finns redan, 1 krona.
Man får inga segment med månadskort
Imorse hade jag 0 "nivåresor". Efter att sedan ha gjort en resa idag står det nu att jag gjort 3 resor. Kämpa SJ![]()
(kvar==1)?”resa”:”resor”
(abs(kvar)==1)?”resa”:”resor”
Det troliga är väl att "resor" visas om det är 2 eller flerJag har nu tydligen -1 resa kvar till nästa nivå.
Gillar att de kodat plurallogiken korrekt i alla fall, inte bara:
utan:Kod:(kvar==1)?”resa”:”resor”
Snyggt SJ-IT!Kod:(abs(kvar)==1)?”resa”:”resor”
![]()
Det är det Jonatan79 försökte visa med hjälp av den treställiga operatorn i något (för mig) okänt programspråk. Läses som "om första uttryck sant, gör första alternativet, annars gör det andra alternativet.Det troliga är väl att "resor" visas om det är 2 eller fler
Är det inget färdigt ibliotek inblandat så är det troligare att det visas - 2 resa.Det är det Jonatan79 försökte visa med hjälp av den treställiga operatorn i något (för mig) okänt programspråk. Läses som "om första uttryck sant, gör alternativet, annars gör det andra alternativet