Senaste nytt

SJ Prio nivåer

Någon som vet något om man kommer behöva färre än 50 resor för högsta nivån, för oss som är mitt inne i medkemsåret och bara har några månaders till bryt. År "nära" på poäng, men oklart om det blir fler resor för att komma över gränsen på poäng. Men fick man antal resor tillgodoräknande baserat på poäng mana tjänat in finns det ju incitament att okynnesåka lite.
De började väl räknas ganska sent under 2024. Jag ser en reseräknare i appen (android).

Någon som vet något om man kommer behöva färre än 50 resor för högsta nivån, för oss som är mitt inne i medkemsåret och bara har några månaders till bryt. År "nära" på poäng, men oklart om det blir fler resor för att komma över gränsen på poäng. Men fick man antal resor tillgodoräknande baserat på poäng mana tjänat in finns det ju incitament att okynnesåka lite.
> Endast resa genomförd efter 2024-12-01 räknas som Nivågrundande resa.

Edit, min räknare säger att jag har 50 av 50 kvar, med gjorde flera resor i december varav den sista 28 december. Ingen aning varför den inte räknas. Under 2025 har jag dock bokat alla resor med poäng så att de inte räknas är förväntat.

Fullt förståeligt att de inför antal resor som kvalificering nu när de lagt ner sin sista pendel sträcka Uppsala-Stockholm.

Annars hade du snabbt haft tiotusentals kunder som på en månad kvalificerar sig på segment och som alla ska in i loungen varje dag.

Det är ju också det som möjliggjort de sänkta intjäningskraven. Med 25000 i krav och så fick man nästan svart nivå om man köpte månadskort varje månad med undantag för semestern.

Såhär säger SJ angående 50 resor, på sin Facebooksida:

"Kraven för de olika nivåerna har sänkts bl.a. Tidigare krävdes det 25 000 poäng för att nå högsta nivå. I dagsläget krävs det alltså istället 18 000 poäng eller 50 enkelresor (priset spelar ingen roll). Man kan få poängen tillbaka men då krävs det att du köper en återbetalningsbar biljett."

"Priset spelar ingen roll".

Detta ska såklart tas med en nypa salt, speciellt då vissa av dem som som skriver där har noll koll. Till exempel var det någon som hävdade att man aldrig har kunnat få poäng på alkohol.

Fortfarande Svart i min profil, Fortfarande med uppräkning av poäng till drygt 20k och 2 månader kvar på medlemsåret.

Träder de nya nivåerna i kraft först efter man nått 25k för innevarande år?
Tror appen fortfarande visar de gamla systemet (i alla fall gör min det) men när jag loggar in på webben ser jag det nya. Hade återkvalificerat till Svart nivå före ändringarna och är nu Prio Premium.

Fullt förståeligt att de inför antal resor som kvalificering nu när de lagt ner sin sista pendel sträcka Uppsala-Stockholm.

Annars hade du snabbt haft tiotusentals kunder som på en månad kvalificerar sig på segment och som alla ska in i loungen varje dag.

Det är ju också det som möjliggjort de sänkta intjäningskraven. Med 25000 i krav och så fick man nästan svart nivå om man köpte månadskort varje månad med undantag för semestern.
Man får inga segment med månadskort

Får jag föreslå att vi startar en ny tråd nu när nya systemet är igång?

En försämring är att man inte får tillbaks poäng på avbokade poängresor verkar det som, det fick man tidigare

Jag har hittat en lite intressant loophole: Man får ju "en resa tillgodoräknad" så fort man betalt minst en krona för biljetten. Man kan köpa värdebevis på 200 kr för 3200 poäng.

Jag hittade en resa som kostade 3400 poäng eller 220 kr. Så här bör man köpa ett värdebevis för 3200 poängoch betala till 20 kr kontant, och borde då få en resa tillgodoräknad mot status (samt eventuella poängerbjudanden som kan finnas, just nu 250 poäng på nästa resa).

Toppen