Senaste nytt

SJ Prio nivåer

Får jag föreslå att vi startar en ny tråd nu när nya systemet är igång?

En försämring är att man inte får tillbaks poäng på avbokade poängresor verkar det som, det fick man tidigare

Jag har hittat en lite intressant loophole: Man får ju "en resa tillgodoräknad" så fort man betalt minst en krona för biljetten. Man kan köpa värdebevis på 200 kr för 3200 poäng.

Jag hittade en resa som kostade 3400 poäng eller 220 kr. Så här bör man köpa ett värdebevis för 3200 poängoch betala till 20 kr kontant, och borde då få en resa tillgodoräknad mot status (samt eventuella poängerbjudanden som kan finnas, just nu 250 poäng på nästa resa).
Jag bokade precis av en bonusresa och fick tillbaka poängen (men du måste välja avbokningsbar). Har varit så sen nya bokningssystemet,

Får jag föreslå att vi startar en ny tråd nu när nya systemet är igång?

En försämring är att man inte får tillbaks poäng på avbokade poängresor verkar det som, det fick man tidigare

Jag har hittat en lite intressant loophole: Man får ju "en resa tillgodoräknad" så fort man betalt minst en krona för biljetten. Man kan köpa värdebevis på 200 kr för 3200 poäng.

Jag hittade en resa som kostade 3400 poäng eller 220 kr. Så här bör man köpa ett värdebevis för 3200 poängoch betala till 20 kr kontant, och borde då få en resa tillgodoräknad mot status (samt eventuella poängerbjudanden som kan finnas, just nu 250 poäng på nästa resa).
För de som vill bli Prio Premium direkt är det bara att göra 50 bokningar på typ örebro c-örebro s för billigaste pris

Grattis alla Örebroare! Blir trångt ombord på tågen mellan Södra och Centralen nu

En enkelresa kostar 55 kr så för 2750 kr blir man SJ Prio Premium.

Gissar att det kommer införas krav på genomförd biljettkontroll för att få poäng, likt på flyget. Ingen boarding, inga poäng.

Ja, 55 kr. Jag vägrar att betala 2750 kr (55 * 50) för SJ lounge tillgång. Jag betalar gärna 2750 kr för gratis förändringar samma dag om förmånen förblir som den är för Prio svart.
Väntar på när SJ börjar med ett minimipriskrav för att ett tågsegment ska räknas mot segmentsbaserad statuskvalificering.

Toppen