Nu har även jag nått "3 nivågrundande resor under medlemsåret", både på webben och i uppgraderade android appen). Jag har gjort noll resor efter bytet av regler och betydligt fler resor än 3 under mitt medlemsår. Jag får lite Strawberry-vibbar...
Jag kollade också av mina nivå-poäng - De är inte omräknade i alla fall och inkluderar även SJ-kampanjer, inkl den senaste "Nyårskaramellen".
Men efter vad mha321 rapporterat ovan tar jag nu skärmdumpar av all data. Blir mycket "spännande" att höra vad som händer för första person som nyttjar 3x-kampanj eller "extra poäng på mat" kampanjen. Jag tycker inte texterna indikerar att kampanjer ska sluta ge nivåpoäng, men om det är så finns det viss logik. Då är nya 18k gränsen förståelig, de plockar bort massor av nivåpoäng och sänker pytte lite.
--
Verkar som vi fått svar i tråden
https://www.businessclass.com/forum/threads/mina-erbjudande-sj-prio.103259/page-29
Kampanjer från SJ räknas på samma sätt som före de nya nivåerna.
I alla fall för kampanjer som satts upp före ändringarna. I teorin kan det ju vara så att kampanjer som sätts upp nu efter övergången beter sig på ett annat sätt.