Senaste nytt

SJ Prio nivåer

Nu har även jag nått "3 nivågrundande resor under medlemsåret", både på webben och i uppgraderade android appen). Jag har gjort noll resor efter bytet av regler och betydligt fler resor än 3 under mitt medlemsår. Jag får lite Strawberry-vibbar...

Jag kollade också av mina nivå-poäng - De är inte omräknade i alla fall och inkluderar även SJ-kampanjer, inkl den senaste "Nyårskaramellen".

Men efter vad mha321 rapporterat ovan tar jag nu skärmdumpar av all data. Blir mycket "spännande" att höra vad som händer för första person som nyttjar 3x-kampanj eller "extra poäng på mat" kampanjen. Jag tycker inte texterna indikerar att kampanjer ska sluta ge nivåpoäng, men om det är så finns det viss logik. Då är nya 18k gränsen förståelig, de plockar bort massor av nivåpoäng och sänker pytte lite.

--
Verkar som vi fått svar i tråden https://www.businessclass.com/forum/threads/mina-erbjudande-sj-prio.103259/page-29
Kampanjer från SJ räknas på samma sätt som före de nya nivåerna.
I alla fall för kampanjer som satts upp före ändringarna. I teorin kan det ju vara så att kampanjer som sätts upp nu efter övergången beter sig på ett annat sätt.
Jag har alltid fått nivåpoäng från alla extrapoängskampanjer, enda gången jag ej fått det är från Nextory 1000 poäng kampanjen där det inkom som ”ej nivågrundande”

Jag ville fråga er andra som är på Prio Premium nivå, när jag bokar resa så står det att jag endast är på ”Prio” nivån och inte på Prio Premium, händer det för fler andra eller är jag ensam om det?

Jag ville fråga er andra som är på Prio Premium nivå, när jag bokar resa så står det att jag endast är på ”Prio” nivån och inte på Prio Premium, händer det för fler andra eller är jag ensam om det?

Min PDF-biljett igår trots att jag är Prio Premium:

“SJ Prio-medlem: Prio
Bokningsnr: WXXXXXXXXX
Biljettnr: WXXXXXXXX-001
Lördag, 22 februari 2025”

Be SJ att manuellt ange (eller ange igen) SJ Prio-kontonumret. Igår hade jag en SJ-resa som jag bokade för mig själv när jag var inloggad. Men gratisväxlingen som Prio Premium fungerade inte förrän efter att någon ringde SJ. Prio Premium-statusen eller Prio-numret visades inte så agenten var tvungen att göra lite snabbt manuellt arbete. Men för mig visades det fortfarande bara som Prio.

Last edited:
221d894f625e5bdf5e86dfdde3b91938.png
Min räknare står på 7 st nu iaf. :)

Försökte idag använda ombokningsförmånen för att boka om en biljett som en resebyrå bokat... men nä, det går tydligen inte, utan då måste man kontakta resebyrån? Varken man själv eller kundservice kan boka om den. Något som inte framgår av villkoren.

Tydligen har det varit ett problem i flera år, men som man försöker lösa, enligt Y i chatten. Fick toppenhjälp och den extra biljetten avbokad och förhoppningsvis även återbetald inom de närmaste dagarna.

Nu har även jag nått "3 nivågrundande resor under medlemsåret", både på webben och i uppgraderade android appen). Jag har gjort noll resor efter bytet av regler och betydligt fler resor än 3 under mitt medlemsår. Jag får lite Strawberry-vibbar...

Nivåresorna började räknas 1:a december, men det stämmer inte heller?

Nivåresorna började räknas 1:a december, men det stämmer inte heller?
Stämmer, jag har 3 resor i december!

Lite lustigt om/att SJ bestämt sig för att räkna bakåt, men bara någon månad och sedan presentera det som "... resor under medlemsåret". Jag kan tycka att antingen införs en ny kvalificeringsgrund och den gäller fr.o.m. när ändringen annonserats. Eller så räknas den retroaktivt för hela innevarande medlemsår, dvs upp till ett år bakåt i tiden.

Om en resenär med medlemsår som slutar någon gång närmsta halvåret har 4-6 resor per månad hela 2024 så måste det vara sjukt irriterande att bara få räkna in de 15 resor som gjorts i perioden dec-feb. Dvs han/hon kommer defacto att nå över 50 resor för medlemsåret, men det räknas inte in och det är för lite tid kvar för att hinna kvalificera nu.

Last edited:
Toppen