mha321
Medlem
Jo, men det är ju även dessert. Och hur är det med förrätt i Go?Halv-OT... men är inte ena Plus-alternativet det som serveras i Go(?) Eller är jag ute och cyklar?
Det är väl bara huvudrätten som är samma.
Jo, men det är ju även dessert. Och hur är det med förrätt i Go?Halv-OT... men är inte ena Plus-alternativet det som serveras i Go(?) Eller är jag ute och cyklar?
I business? Var tredje? Knappast...Förstår din poäng, men på en longhaulflight finns det typ ett dussin Diamond.
När jag åkte till Chicago och en kille fick hjärtstopp i toalettkön fanns det >12 hjärtläkare på planet, varav två stod direkt efter honom i kön. Tur för killen, men det säger ju inget om hur gårdagens flight till ORD var...Bara vad jag empiriskt undersökt, ganska brett konfidentsintervall. Räknade flertal Pandions senast till New York..
Det är en klen tröst om man köpt Business från början. Skall EBD:r i C få åka klappsäte istället?Det är tillräckligt med förmån att EBD+ får CU.
Jag har förstått det så lastas Plusrätten till alla i Plus, sen balanseras det ut i Go - om många i Plus väljer Go-rätten. Får de många Plusrätter (fisken?) över så brukar den ändå gå åt i Go. Annars får väl de sista raderna dessa. Förrätter och efterrätter påverkas inte då det bara är huvudrätten som är ett val.Hur är det i plus där det finns två val, någon som inte fått sitt första val? Det är väl samma problem förstår jag.
Har egentligen upphört delta längre efter några direkt elaka påhopp i detta forum påhejade av moderatorJag skall med detta inlägg avsluta mina kommentarerna till ämnet, om ingen kommer med något rent påhopp. Jag har ju en avvikande åsikt om detta jämfört med @Senator och flera andra. Detta beror inte på någon avundsjuka mot de som har mest förmåner och är inget som har med någon jantelag att göra. De flesta som hänvisar till jantelagen är ofta de som redan har mest förmåner och känner sig påhoppade. Själv har jag haft dessa förmåner själv under en stor del av mitt aktiva arbetsliv både hos SAS och flera andra flygbolag men detta förändrar inte min inställning till förmånerna. Jag har inte ens betalat med egna pengar för att erhålla förmånerna. Jag är väl medveten om att de flesta på detta forum har andra åsikter om detta och jag respekterar dessa åsikter men jag håller på vad jag tycker är rätt och vill då bli respekterad för detta. Det är egentligen I- landsproblem vi håller på och diskuterar, men även det skall kunna diskuteras, speciellt på detta forum.
Jag tycker ni är flera som argumenterar för att det finns ett rätt och fel istället för att hävda att man har en åsikt.Haha,
det börjar bli parodiskt nu. Du tar för givet att din ståndpunkt är den korrekta.
Jag släpper det här nu men som en avskedsgåva ska du få gissa vad jag tycker. Som jurist med vana att läsa och tolka text har du säkert noterat min ståndpunkt i frågan...
Jag tycker ni är flera som argumenterar för att det finns ett rätt och fel istället för att hävda att man har en åsikt.
Att slå lagboken i huvudet som något slags frikort känns konstigt. Flera bolag agerar ju redan som TS lägger fram som förslag.
Tror inte att någon menar att bara de som är Pandion ska få sina förstahandsval. Det låter lite värre när du beskriver det så.
Att EBD/EBP får välja först betyder inte nödvändigtvis att de rätterna tar slut för övriga i kabinen, bara att bolagets mest lojala/bästa/hur-man-nu-definierar-status kunder premieras lite extra.
Detta är någonting som SAS generellt är extremt dåliga på, så detta skulle (helt gratis för SAS) kunna skapa en positiv känsla hos de som har status och visa att SAS uppskattar sina statusmedlemmar.
Låt oss skilja på de två sakerna
- att bara EBD/EBP får sitt förstahandsval
- att EBD/EBP får välja önskad varmrätt först