Delayed
Medlem
Räknade flertal Pandions senast till New York..
Sällan man ser mer än en pandion/flight tycker jag.
Har de en stämpel i pannan eller hur kan ni säkert veta om någon är EBP?
Räknade flertal Pandions senast till New York..
Sällan man ser mer än en pandion/flight tycker jag.
Man råkar få en glimt av passagerarmanifestet.Har de en stämpel i pannan eller hur kan ni säkert veta om någon är EBP?![]()
Det kanske är något som @PeteLaw kan svara på?Är det någon som har en uppfattning om hur många huvudrätter SAS lastar ombord på långdistans?
Jag förutsätter att det är något fler än antalet bokade passagerare, men hur mycket?
Då är det antagligen så att tidtabellen och tillgängligheten på SAS flighten är gynnsamma därför betalar man för Full Flex Business på den flighten. Inte för att man får välja maten först eller inte.Så om jag betalt för en full flex Business och inte får min hjortkind, för längst fram sitter en familj som ursprungligen var bokad i Plus men fick CU på grund av en förälders EBD och bestämt sig att alla fyra ska smaska hjortkind, kommer jag välja SAS då igen? Tänk om mitt arbete inte tillåter bonusprogram?
Ja, när det gäller businessklass och first.
Om jag går på en bättre restaurant förväntar jag mig samma mat och samma service som deras stamkunder. Vad som är därinnan med gräddfil vid fullsatt eller andra rabatter struntar jag i, men när jag sitter i restauranten förväntar jag mig samma service och möjlighet till samma matval. Samma sak gäller när jag reser i businessklass.
Ok, jag förstår poängen med produkten, kanske inte exemplet eller slutsatsen: jag har stamhak där jag får bästa bord även vid walk-in, kanske en större portion mat om jag frågar, och en gratis kaffe rätt ofta. Så jag är ganska övertygat att det finns två olika upplevelser för de frekventa och engångsgäster på en restaurant. Helt naturligt i mina ögon.
Jag håller inte med att vissa "produkter" skall vara lika för alla. För mig är det ingen skillnad på kabinen: att det finns fördelar för de bästa kunderna är i mitt tycke ok i alla kabiner. Varför skall detta vara annorlunda i Business och First? Det finns massor av exemplen på detta: BA blockerar främre rad i First och Club Europe för Gold, Lufthansa samma sak för SEN/HON inom Europa, Swiss samma sak i First.
Jag tror att denna diskussion, och flera andra som t.ex. SAS Priority Boarding hamnar lite i en skandinavisk dilemma: vårt egalitära synset som lätt kan blandas med lite av jantelagen.
Som jag skrev tidigare, kärnfrågan: skall någon få välja varmrätt först, inte baserat på vilken rad man sitter på? Ja, det hade varit naturligt att de passagerare med Diamond and Pandion status får välja först. Det kan inte vara så problematisk och kontroversiellt?
Tror inte att någon menar att bara de som är Pandion ska få sina förstahandsval. Det låter lite värre när du beskriver det så.Men jag tror problemet är att ingen tycker att man i SAS business ska behöva vara pandion för att få sitt förstahandsval
Jag föredrar pastan, och på SAS så är det vegorätten, vid ett tillfälle var den slut när vagnen kom till mig, och då informerades det att de lastas endast fyra vegorätter, C kabinen var nästan fullsatt.Det kanske är något som @PeteLaw kan svara på?
Hur mycket av varje varmrätt lastas på longhaul i business?
Halv-OT... men är inte ena Plus-alternativet det som serveras i Go(?) Eller är jag ute och cyklar?Borde vara samma problem, jag blev nekad uppgradering till Plus vid gaten i Peking p g a att det ej fanns nog med Plus-mat...