Den här resan slutar inte att överraska!
Efter en glädjebesked om lyckad budgivning på business platsen (överraskning 1) tog jag rycksäcken och begav mig mot Magnificent Mile, lite shopping och sånt. Man ska inte komma hem tomhänt till familjen.
Deep dish pizza planerades till lunch men burriton har levererat så kände mig inte så hungrig vid 11 tiden då jag hade bokningen på Uno. Snabbt samtal till de och inget problem att komma när som helst. Med facit i handen restaurangen var inte ens nära halv full när jag kom kl 12.
Tog en Uno pizza som smakade gott, men wow känslan uteblev. En individuell portion var fullt tillräckligt! Däremot Revolution Pils som jag tog till maten var riktigt bra. Inget wow men ändå en av bättre pils som jag har druckit.
Mätt och belåten köpte jag en enkelbiljett på CTA för hela $3, tog tåget från Grand till Lake, beaktade faunan i T-banan och sen gick en snabb promenad till Blue line station på Washington och där visades nästa tåg till O'Hare om 38 min. Nån pucko gick på rälsen så det var inga tåg ett tag. Blev Uber för nästan $50, surt. Får se om AMEX är till hjälp här.
Var i kontakt med
@nili och
@Smygdansken under morgonen, de var i Polaris på T1 men med denna strulen med tåget hann jag aldrig dit. Blev en IPA och cookie i påsa i SAS loungen på T5. Inget vidare lounge som det redan skrevs här på forumet, men lounge är lounge med mat och dricka. Till och med lite bättre sprit och en amerikansk IPA bredvid Heineken.
På flyget är det hög standard, väldigt trevligt personal och bra mat med bra drycker.
Efter en Saint James XO rom på maten är det dags att krypa till kojs på 1D.
Business kabinen är fylld 18,25% med BC medlemmar, for the record.