Senaste nytt

Semi-live mileage run till Chicago

@Tamas är din hemresa inställd ?

1674403191686.png

Den här resan slutar inte att överraska!

Efter en glädjebesked om lyckad budgivning på business platsen (överraskning 1) tog jag rycksäcken och begav mig mot Magnificent Mile, lite shopping och sånt. Man ska inte komma hem tomhänt till familjen.

Deep dish pizza planerades till lunch men burriton har levererat så kände mig inte så hungrig vid 11 tiden då jag hade bokningen på Uno. Snabbt samtal till de och inget problem att komma när som helst. Med facit i handen restaurangen var inte ens nära halv full när jag kom kl 12.
Tog en Uno pizza som smakade gott, men wow känslan uteblev. En individuell portion var fullt tillräckligt! Däremot Revolution Pils som jag tog till maten var riktigt bra. Inget wow men ändå en av bättre pils som jag har druckit.

Mätt och belåten köpte jag en enkelbiljett på CTA för hela $3, tog tåget från Grand till Lake, beaktade faunan i T-banan och sen gick en snabb promenad till Blue line station på Washington och där visades nästa tåg till O'Hare om 38 min. Nån pucko gick på rälsen så det var inga tåg ett tag. Blev Uber för nästan $50, surt. Får se om AMEX är till hjälp här.

Var i kontakt med @nili och @Smygdansken under morgonen, de var i Polaris på T1 men med denna strulen med tåget hann jag aldrig dit. Blev en IPA och cookie i påsa i SAS loungen på T5. Inget vidare lounge som det redan skrevs här på forumet, men lounge är lounge med mat och dricka. Till och med lite bättre sprit och en amerikansk IPA bredvid Heineken.

På flyget är det hög standard, väldigt trevligt personal och bra mat med bra drycker.
Efter en Saint James XO rom på maten är det dags att krypa till kojs på 1D.

Business kabinen är fylld 18,25% med BC medlemmar, for the record.
35d5bb5ff8611cced148c906bec6e563.jpg
bebde49086c468dd5bd643703353b562.jpg
1e250c9ba98ea5026e51a501960a5fb5.jpg

1a4fa9db8d27c6d03aa8e4f4ba051cc1.jpg

Jag måste inse att det inte är lätt att skriva sån här reserapport och hålla det så nära live som möjligt.

Jag lyckades inte med det på sista delen av resan mest pga trötthet. Jag har nog en grundtrötthet från varadagen och toppa det med en vända mellan tidszoner slåg ut mig ordentligt efter hemkomsten. Mileage run är inte för dem svaga :)

Flyget ORD-ARN var en av bättre, mycket trevligt sällskap från BC medlemmar och bekvämlighet av C kabin gjorde att tiden bara försvann. Hann inte äns slå på skärmen, tror inte det har nånsin hänt på en long-haul resa.
Enda jag ångrar är att jag valde att väckas för frukost, borde ha sovit istället, rookie misstag.

SAS gold på ARN var inget att njuta, var fullt och nästan stökigt. GOT flyget var en timme försenad pga kom fram för sent till GOT kvällen innan och besättningen var tvungen att vila sina timmar. Helt fullt också, så sista biten var bara att bita ihop och sitta ut, var för trött att bry mig faktiskt.

Fascinerande att resa mycket betyder inte att folk lär sig vett. Är man vid gate i tid och med prio boarding lär man få sin plats utan att trängas, ska man tycka.

Till slut var jag hemma för att tillbringa drygt 20 timmar i Sverige innan avfärd igen, i tjänst denna gången.

Rapporten tar slut med detta, tack att ni läste och peppade mig att skriva genom att tycka om olika posterna!

91212c7423778d6701b6414668e848da.jpg
db85191e0fa9ec1024a7b34c9410b59d.jpg

Tack för en trevlig rapport! Du råkar inte ha ett kort på menyn hem från USA?
Jo, jag tog ett kort, det var hummer, short ribs, ravioli med svampsås och något fisk som jag inte kommer ihåg. Men när de ville ta beställning visade sig att det som fanns var något helt annat. De lyckades dela ut felaktig menu, den från utresan. Så tyvärr kortet jag tog gäller inte :)

Toppen