Senaste nytt

Semi-live mileage run till Chicago

Roligt att följa. Hur lång tid tar det ca genom passkontrollen i CPH? Alltså på väg i. Mot USA gaterna? Har en mellanlandning på 90min coming up. Är det värt ett snabbt besök i Guldloungen innan man beger sig? Går det att reka kön på ngt vis?

Roligt att följa. Hur lång tid tar det ca genom passkontrollen i CPH? Alltså på väg i. Mot USA gaterna? Har en mellanlandning på 90min coming up. Är det värt ett snabbt besök i Guldloungen innan man beger sig? Går det att reka kön på ngt vis?
Du kan se passkontrollen från guld loungen så bara hålla koll genom fönstret på köläget.
Men om allt är i tid hinner du definitivt inom loungen.

Edit:
Sen är väl både mat och dryck bättre ombord än loungen. Så jag prioriterat ett besök till mikkeller baren istället :)

Du kan se passkontrollen från guld loungen så bara hålla koll genom fönstret på köläget.
Men om allt är i tid hinner du definitivt inom loungen.

Edit:
Sen är väl både mat och dryck bättre ombord än loungen. Så jag prioriterat ett besök till mikkeller baren istället :)
Nja det är väll inte sant längre? Det är väll den gamla du ser men dom nya är längre bort till vänster

Det var inga folk idag, tog 10 min kanske från Loungen hela vägen till gaten och jag gick extra långsamt. Det är första gången jag är här så har jag inga flera mätpunkter.

Nja det är väll inte sant längre? Det är väll den gamla du ser men dom nya är längre bort till vänster
What? Vart? Menar du mot F gates?
Sist jag var där var passkontrollen där den ”alltid varit..? Vilken man kan se (inte fullt men iaf tillräckligt för att förstå om gigantisk kö…).
Uppför trappan och sen ”bakom ryggen” så att säga kan man väl från balkongen se det? Eller är det en helt ny passkontroll nu?

Sist jag var där var passkontrollen där den ”alltid varit..? Vilken man kan se (inte fullt men iaf tillräckligt för att förstå om gigantisk kö…).
Uppför trappan och sen ”bakom ryggen” så att säga kan man väl från balkongen se det? Eller är det en helt ny passkontroll nu?
Det var E gates idag. Ut från loungen och långt till vänster.

Boarding completed. Det krävs de-icing och enligt kaptenen blir det en lugn resa över Atlanten.
Jag är kvar i Plus medan andra njuter welcome champagnen i Business, eller hur @Jake Peralta ?

Filmutbudet verkar vara sådär, kanske blir några timmar jobb istället. Förväntar mig att uttaget onboard kommer inte klara min laddare. Det kom som en överraskning förra gången men tydligen det är nån begränsning på effekten i uttagen. Det är bra att tänka på om nån har lite grövre laddare till laptopen.
3cacbd328b7e8f604d01c4a8bb421960.jpg

Ja såk
Ja såklart menar jag F. Långt bort i den nya delen. Tankevurpa.

Det finns, väl, två passkontroller numera. Den ena är den du pratar om, den andra ligger borta vid nya piren. Men har man avgång från nya piren kan man använda vilken som av de två (det kan man väl annars också men det är nog aldrig värt att gå till den bortre för att sedan gå tillbaka igen på andra sidan).

Plus är inget business men stolen är skönt och mycket positivt med WiFi och lite större utrymme. Det är kanske halv fullt i kabinen. Hela flyget är mycket tomt, det har förmodligen inte skapat stort förödelse hos SAS att ställa in en sånt tur.

Cava serveras som bubbel och man behöver beställa all dryck till maten i förväg.

Ingen meny men torsk med senapsås och lasagne som erbjöds. Jag valde fisken, det blir tillräckligt med fett mat i Chicago. Smakade faktiskt mycket gott!
63036fb94fc2007dc40496fb4ca9d279.jpg
881aee5dfb8c281eed8f19a6c3fe855a.jpg

Toppen