Senaste nytt

Semi-live mileage run till Chicago

Plus är inget business men stolen är skönt och mycket positivt med WiFi och lite större utrymme. Det är kanske halv fullt i kabinen. Hela flyget är mycket tomt, det har förmodligen inte skapat stort förödelse hos SAS att ställa in en sånt tur.

Cava serveras som bubbel och man behöver beställa all dryck till maten i förväg.

Ingen meny men torsk med senapsås och lasagne som erbjöds. Jag valde fisken, det blir tillräckligt med fett mat i Chicago. Smakade faktiskt mycket gott!
63036fb94fc2007dc40496fb4ca9d279.jpg
881aee5dfb8c281eed8f19a6c3fe855a.jpg
Hur är dryckesutbud och tillgänglighet i övrigt ? Man får väl inte bara dryck till maten ?
 
Plus är inget business men stolen är skönt och mycket positivt med WiFi och lite större utrymme. Det är kanske halv fullt i kabinen. Hela flyget är mycket tomt, det har förmodligen inte skapat stort förödelse hos SAS att ställa in en sånt tur.

Cava serveras som bubbel och man behöver beställa all dryck till maten i förväg.

Ingen meny men torsk med senapsås och lasagne som erbjöds. Jag valde fisken, det blir tillräckligt med fett mat i Chicago. Smakade faktiskt mycket gott!
63036fb94fc2007dc40496fb4ca9d279.jpg
881aee5dfb8c281eed8f19a6c3fe855a.jpg
du kan hämta mer dryck från ”butiken” längst bak på planet. Säg bara att du sitter i plus så får du det. Efter några rundor dig är det ingen som frågar mer
 

Tamas

Medlem
Vi har nu nått nya världen efter en del turbulens över Grönland. Elvis filmen var faktiskt bra, tack för tipset.
Börjar ha träsmak i baken men det är mindre än 3 timmar kvar, lite jobb och en GT + film till.

Hade inte läst BC hade jag inte ens tänkt på en muffin, men det var nog dags att testa. Lite för kompakt för min smak, men gick bra till kaffet.

Besättningen går runt med vatten och andra läsk med jämna mellanrum. Kaffe och muffin fick jag i galleyn längst bak, som tipsades förut. Det är faktiskt inget de annonserar, men mycket riktigt de bara frågade var jag sitter och det var det.
 

Tamas

Medlem
Helt OK flygning i Plus skulle jag säga men såklart är jag avundsjuk på business gänget.

Lite sen landning, några enstaka människor vid immigration men idag tyckte de jag var suspekt. Sa allt som det var, mileage run, en natt, träffar nån jag inte känner från förr och där började det gå åt skogen. Hamnade i utfrågningsrummet, många frågor. Exakt som man ser på kanal 9 bara utan kameror idag :)

Nu är jag på väg in till stan med Lyft, tyvärr missade nili i krogen med denna lilla fiaskon.

Siktar på en god natt sömn nu istället.
 

Tamas

Medlem
Resan fortsätter, hemfärd planeras idag, men det är några timmar kvar tills det är dags att åka till flygplatsen. Jag har lagt bud för upgrade från Plus till Business men har inte fått något besked än. Det är bara en drygt halv timme kvar tills T-6 timmar, så inte för sent än. Håller tummarna för jag hade verkligen behövt sömnen på vägen hem.

Jag är inte en promenadmänniska, men när det finns något mål går det nog bra. Så jag tog en jetlagspromenad på söndagströtta staden ut mot Navy Pier. Det var verkligen mysigt, bara några tidiga löpare, vindstilla och lätt snöfall. Ut mot piren blev det tyst från staden, det var idylliskt faktiskt.

20230122_062721.jpg 20230122_062934.jpg
20230122_065917.jpg


Idyllen avbröts med att magen började signallera att det var morgon (eller lunch?), så hittade jag Eggys Diner som öppnade kl 7:30 för att ha en "lätt" frukost. Varje gång i USA blir jag fascinerad över den enorma mängden mat de serverar. Varför inte sänka priserna lite och servera mindre mat? Fattar inte. Det här är breakfast burriton, var gott men svårt att kalla den frukostmat :)

20230122_074135.jpg
 
Toppen