Gårdagen blev resdag, schemat för dagen bestod av SQ937 DPS-SIN och SQ962 SIN-CGK.
Började dagen med en enkel frukost i loungen på DPS, gillar den här typen av frukost med lite enkla tillbehör man stoppar i buljong!
Visa bifogad bild 144594
Sen så skulle 9V-SCO, en 787-10 ta oss till Singapore från Bali.
Visa bifogad bild 144593
Flyget avgick vid 12:10, så lite departure champagne satt som en smäck efter att ha druckit billiga fullgrogg och bira i nästan 2 veckor på Bali och kringliggande öar.
Visa bifogad bild 144592
Ingen book the cook på DPS-SIN, så hade förvalt en Bakmi Goreng via inflight menu, helt ok rätt!
Visa bifogad bild 144591
Landade 10min efter tidtabellen och hade bara 1,5h i Singapore, så vi stressade iväg till loungen för ett glas champagne och fick prova den andra lite mindre businessloungen i T2 på Changi.
Sen fick vi halvspringa lite tillbaka åt samma håll som vi kom ifrån fast längst ut på T2an, vi var sist på planet, men hann dricka ett varmt glas pre departure champagne!
Till middag så hade jag beställt book the cook Bong tong kee chicken rice, detta va väldigt gott fast jag var inte ett dugg sugen på mat så jag kanske åt 1/3, men gillade smakerna extremt mycket! Även om kycklingen ser sjukt tråkig ut så va det väldigt gott
Visa bifogad bild 144590
Väl framme i Jakarta så försökte jag mig på en fuling och äntra landet med vår E-VOA från Bali, den gick inte för sig så va bara att gå tillbaka och betala för ett visa on arrival som självklart bara tog cash... otroligt nog hade vi strax över miljonen IDR på oss och klarade av det snabbt utan att behöva springa till en bankomat (Fanns nära immigration).
Sen va det bara gå genom immigration utan problem, torskade lite tid på mitt dumma stunt, men hade varit trevligt att spara 720:-
Har fått råd och läst om att det bästa sättet är att tag tåget till stan, men jag kikade google maps och såg att det skulle ta 57 minuter med bil.
Jag valde helt enkelt att chansa och vi beställde en grab, 18:30 hoppade vi i våran bil och anlände till hotellet exakt 19:27, vilket helt otroligt nog va 57 minuter som google maps sa, men det va nog helt enkelt bara ett sammanträffande!

Men vi sparade ganska mycket tid på att hålla på att krångla med tåg och mycket bekvämare att ta en premium grab och ta det lugnt i baksätet!
Väl framme på hotellet så blev jag välkomnad med förnamn redan innan jag hunnit öppna käften eller visa passet, imponerande måste jag säga!
Även om dom kanske inte hade så många västerländska gäster kvar att checka in troligen
Blev uppgraderade till ett executive rum på 17e våningen
Hela incheckningsupplevelsen var riktigt bra, Doubletree i Jakarta levererade!
Visa bifogad bild 144589Visa bifogad bild 144588
Utsikt kväll:
Visa bifogad bild 144587
Utsikt på morgonen:
Visa bifogad bild 144595
Idag så har vi spenderat nästan 2h på sydostasiens största textilmarknad, Pasar Tanah Abang Blok A, helt jävla enormt! 14 våningar, och tar upp ett helt kvarter, sjukt! Sambon handlade drygt 30meter tyg...
Sen efter det så var vi och kollade på den enorma mosken som tar in 200.000 människor
Visa bifogad bild 144586
Promenerade vidare till Monument Nasional
Visa bifogad bild 144585
Efter det gjorde vi ett relativt kort besök på national muséet, värt ett besök, hade gärna haft mer tid!
Visa bifogad bild 144584
Nu öppnar loungen på hotellet om 12 minuter, bäst att skynda sig dit för lite dryck!