Senaste nytt

SAS Webshopping

Rätta mig gärna om jag har fel nu, men brukar man inte signa upp sig på 1 år eller är det bara hos försäkringsbolagen?

Jag har tittat runt lite idag men fann inga andra el-bolag med samma erbjudande. Tyvärr.

Detta hos Fortum är 12 månader. Mitt går ut i december. Det finns massor av andra bolag som man kan ta ett obundet avtal med, tex vattenfall. Min tanke är att när jag väl lämnat Fortum, kunna signa upp som Nylund igen, men jag vet inte om det räcker med ett avbrott eller om man måste vänta 3-6 månader eller om man aldrig räknas som nykund igen.

Detta hos Fortum är 12 månader. Mitt går ut i december. Det finns massor av andra bolag som man kan ta ett obundet avtal med, tex vattenfall. Min tanke är att när jag väl lämnat Fortum, kunna signa upp som Nylund igen, men jag vet inte om det räcker med ett avbrott eller om man måste vänta 3-6 månader eller om man aldrig räknas som nykund igen.
Om du byter namn till Nylund så kan du säkert bli nykund efter det ;)

Härligt när det fungerar för en gångs skull. Tycker dock inte detta abonnemanget varit fördelaktigt men beror givetvis lite på ens förutsättningar. Eftersom de tar 89kr/mån i avgift samt att man inte får någon rabatt på själva elpriset så blir det minst 89*12-->1068kr plus eventuell rabatt dyrare än om man kan välja fritt. De har väl ändrat poängen lite fram och tillbaka och det var framförallt ingen hitt när man fick 5k poäng men med 10k så att det totalt blir 13 kan det ju vara ett alternativ om det inte kommer en bra Avis-kampanj igen då de poängen var billigare. Detta sålänge man inte är en storförbrukare då även en mindre rabatt på spotpriset/elcert gör en del. Med just denna kampanjen tycker jag ofta många missar den betydligt högre månadsavgiften och avsaknad av andra rabatter.
Ja det stämmer, i min egen kalkyl räknar jag med att jag betalar mellan 8-10 öre per poäng genom att ta dealen med Fortum (första året). Jag kommer självklar inte vara vidare kund på befintligt avtal för ynka 250p/månaden mot 89kr avgift (35öre/poäng).

Inte orkat leta i någon avtalstext på Fortum så det här är en gissning men skulle tippa på att det borde vara att man inte fått vara kund på 1 år. Det brukar vara det på alla nykundserbjudande på elbolagen. t.ex. för att få en viss rabatt eller slippa årsavgift när man tecknar t.ex. via elskling.

Kanske kastar in en rejäl brandfackla nu och öppnar ett svart hål man kan applicera på alla butiker, men kan man inte begära att Fortum raderar ens data enligt GDPR och voilà?

Kanske kastar in en rejäl brandfackla nu och öppnar ett svart hål man kan applicera på alla butiker, men kan man inte begära att Fortum raderar ens data enligt GDPR och voilà?
Ett vanligt missförstånd om GDPR är att företag bara får behålla din data med ditt samtycke, men det finns ett antal undantag. Troligt i det här fallet: berättigat intresse att veta om du varit kund de senaste 12 månaderna.

Toppen