Senaste nytt

SAS Webshopping

imartin

Medlem
Förlåt för dum fråga, men antar man kan teckna ex. en kattförsäkring (vi har katt) och en olycksfallsförsäkring för mig eller sambo även fast man bor i samma hushåll?

Edit: Tar gärna en referal-kod :)

Om moderator tillåter vill jag ändå citera Hedvigs villkor där det framgår varför det inte är gynnsamt för oss poängjägare och oss som reser lite oftare, då jag ombads om källa på detta tidigare i tråden och mitt påstående ifrågasatts. Inte heller jag såg detta förrän det var för sent och jag redan hade bytt till just Hedvig.

"Försäkringen gäller inte under tjänsteresor. Du får inte heller ersättning för kostnader som har samband med skada eller sjukdom som du har haft symptom för innan resan påbörjades. Resa eller del av resa som betalats på annat sätt än med pengar eller presentkort, t.ex. bonuspoäng eller liknande, ersätts inte. Om du inte är folkbokförd och varaktigt bosatt i Sverige ersätter vi bara skador som inträffat i Sverige."
Ser inte något konstigt här. Klart att hemförsäkringens reseskydd gäller bara för privata resor, och att poäng inte ersätts. Tror inte att andra hemförsäkringar skulle betala ut EB poäng till dig som ersättning.
 

amerikatt

Medlem
Ser inte något konstigt här. Klart att hemförsäkringens reseskydd gäller bara för privata resor, och att poäng inte ersätts. Tror inte att andra hemförsäkringar skulle betala ut EB poäng till dig som ersättning.
Sök lite här på BC på Hedvig så ser du vad andra skrivit i ämnet. Jag orkar inte tjata om det, tänker bara att det kunde vara bra att veta vilka villkor som gäller innan man tecknar en försäkring. Och jo, bland annat Länsförsäkringar ersätter bonusresor.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Sök lite här på BC på Hedvig så ser du vad andra skrivit i ämnet. Jag orkar inte tjata om det, tänker bara att det kunde vara bra att veta vilka villkor som gäller innan man tecknar en försäkring. Och jo, bland annat Länsförsäkringar ersätter bonusresor.
Tror att de flesta tecknar denna försäkringen för för 10000p, jag kommer personligen säga upp mitt så fort poängen finns på kontot för jag har ingen användning av den försäkringen jag tecknat.
 

Robert flysas

Moderator
Ny typ av shoppingsida, lite som SAS själva hade förut, men mer generöst med poäng. Man får 10,000 SAS EB poäng när man blir medlem och sen 100 SAS EB poäng/100 SEK du handlar för.
Man kan betala per månad för medlemsskapet eller helår direkt. Helår kostar 950 kr eller 95 kr/Månad.

Se villkor och bli medlem:

 
Last edited:
Ny typ av shoppingsida, lite som SAS själva hade förut, men mer generöst med poäng. Man får 10,000 SAS EB poäng när man blir medlem och sen 100 SAS EB poäng/100 SEK du handlar för.
Man kan betala per månad för medlemsskapet eller helår direkt. Helår kostar 950 kr eller 95 kr/Månad.

Se villkor och bli medlem:

Så 10000 EB för 95 kr? Ja tack!
 

Robert flysas

Moderator
Så 10000 EB för 95 kr? Ja tack!
@Cristoffer Cedergren Tänk dock på att det är per månad i 12 månader. Dock tycker jag de har bra sortiment och att man får 100 EB poäng per 100 SEK man handlar för.

I deras FAQ står det ”After the opt-out period (first 14 days) have passed, your membership plan runs for 12 months from the day you signed up for your membership”
 
@Cristoffer Cedergren Tänk dock på att det är per månad i 12 månader. Dock tycker jag de har bra sortiment och att man får 100 EB poäng per 100 SEK man handlar för.

I deras FAQ står det ”After the opt-out period (first 14 days) have passed, your membership plan runs for 12 months from the day you signed up for your membership”
Aha 12 mån bindningstid alltså
 
Jag vill tipsa om Beijer Bygg, 50p/100kr, går att betala med MC på webben.
De t.o.m har upp till 70% på utgående grejer.

Kan vara intressant innan sommarens altanbygge :)
Attans! Beställde altanvirke från Beijer för några veckor sen och hade inte en tanke på att kolla SAS webshopping-sidan. 7 500 missade poäng

Men tack för tipset! Blir till att komma ihåg mot slutet av sommaren när resterande virke ska köpas in
 
Toppen