Förlåt för dum fråga, men antar man kan teckna ex. en kattförsäkring (vi har katt) och en olycksfallsförsäkring för mig eller sambo även fast man bor i samma hushåll?
Edit: Tar gärna en referal-kod
Ser inte något konstigt här. Klart att hemförsäkringens reseskydd gäller bara för privata resor, och att poäng inte ersätts. Tror inte att andra hemförsäkringar skulle betala ut EB poäng till dig som ersättning.Om moderator tillåter vill jag ändå citera Hedvigs villkor där det framgår varför det inte är gynnsamt för oss poängjägare och oss som reser lite oftare, då jag ombads om källa på detta tidigare i tråden och mitt påstående ifrågasatts. Inte heller jag såg detta förrän det var för sent och jag redan hade bytt till just Hedvig.
"Försäkringen gäller inte under tjänsteresor. Du får inte heller ersättning för kostnader som har samband med skada eller sjukdom som du har haft symptom för innan resan påbörjades. Resa eller del av resa som betalats på annat sätt än med pengar eller presentkort, t.ex. bonuspoäng eller liknande, ersätts inte. Om du inte är folkbokförd och varaktigt bosatt i Sverige ersätter vi bara skador som inträffat i Sverige."