Senaste nytt

SAS Webshopping

Xilan

Medlem
Verkligen lurigt.
3 mån för 29:- därefter 279:-/mån

Uppsägning inom 14 dagar ger 0 poäng.
Uppsägning 30 dagar eller senare ger 12 mån bindningstid.
Sweet spot är alltså uppsägning mellan 15-29 dagar efter tecknande.
 

Snafidafi

Medlem
Verkligen lurigt.
3 mån för 29:- därefter 279:-/mån

Uppsägning inom 14 dagar ger 0 poäng.
Uppsägning 30 dagar eller senare ger 12 mån bindningstid.
Sweet spot är alltså uppsägning mellan 15-29 dagar efter tecknande.
Oj tack för förtydligandet, jag trodde det var innan tre månader hade gått
 

intuition

Medlem
Verkligen lurigt.
3 mån för 29:- därefter 279:-/mån

Uppsägning inom 14 dagar ger 0 poäng.
Uppsägning 30 dagar eller senare ger 12 mån bindningstid.
Sweet spot är alltså uppsägning mellan 15-29 dagar efter tecknande.
Nu fick jag inte bekräftelse-mailet eftersom jag hade lite strul med e-posten jag använde vid bokningen.
Men jag är lite nyfiken om ni drar slutsatser kring texten som står på SAS sida. Kampanj-perioden är ju 3 månader, och jag skulle ju tro att det är SAS som missat att uppdatera texten från en tidigare kampanj på 1 månad. Dvs DI tillämpar inte detta väldigt udda villkor att påbörja bindningstid mitt under en prova-på-period.
 

rottemark

Medlem
Nu fick jag inte bekräftelse-mailet eftersom jag hade lite strul med e-posten jag använde vid bokningen.
Men jag är lite nyfiken om ni drar slutsatser kring texten som står på SAS sida. Kampanj-perioden är ju 3 månader, och jag skulle ju tro att det är SAS som missat att uppdatera texten från en tidigare kampanj på 1 månad. Dvs DI tillämpar inte detta väldigt udda villkor att påbörja bindningstid mitt under en prova-på-period.
Jag tror att du har rätt. I bekräftelsemailet från DI står detta:

Order- och beställningsinformation​
Beställningsdatum: 07/03/2023​
Prenumeration startar: 07/03/2023​
Produkt: Di Digitalt​
Avtalsperiod: 3 månader​
Betalintervall: Kvartalsvis​
Summa: 29​
Totalt för perioden: 29​
Betalsätt: Klarna​
Automatisk förnyelse: 30% rabatt på ord. pris med avtalsperiod på 12 månader. Om prenumerationen inte sägs upp senast dagen innan prenumerationens utgång förlängs det automatiskt till en tillsvidareprenumeration till ord. pris med avtalsperiod på 12 månader månader i taget.​
 

intuition

Medlem
^ Precis vad jag menar. Det är bransch-standrard att uppsägning som kommer innan nästa period påbörjas gäller. När väl nästa period börjat, gäller en uppsägning först när den perioden tar slut (dvs uppsägning efter de första 3 månaderna innebär till slutet av den 12 månaders perioden )

Jag är väldigt säker på att texten på https://onlineshopping.flysas.com/se/dagens-industri/18554/ inte är uppdaterad på ett tag.
Där står tex. att 30% rabatt blir 279kr/månad men f.n. ger 30% rabatt ett månadspris på 300 kr.

Jag personligen kommer att simma lugnt, finns ingen anledning att säga upp innan 30 dagar om man nu ändå faktiskt gillar att läsa DI digitalt.
 
Toppen