Senaste nytt

SAS Webshopping

Sir Lemon

Medlem
En uppmaning till alla er som tankar på circle k med zupergift presentkort.

Man hämtar ju en kod i butiken som är laddad med ett belopp från presentkortet. De sa att överskridande belopp som inte används skulle återföras till presentkortet. Det hade det inte gjort märkte jag idag när jag skulle tanka en andra gång.

Kundtjänst säger att belopp aldrig går tillbaka till presentkortet och att man ska få tillbaka dessa i kontanter.

Förhoppningsvis löser dom detta och jag får tillbaka dessa 400 kr som försvann.
Handlar du direkt med Zupergift? Ska man inte först föra över till Circle K presentkort?
 

MrRob

Medlem
En upplysning till alla er som tankar på circle k med zupergift presentkort.

Man hämtar ju en kod i butiken som är laddad med ett belopp från presentkortet. De sa att överskridande belopp som inte används skulle återföras till presentkortet. Det hade det inte gjort märkte jag idag när jag skulle tanka en andra gång.

Kundtjänst säger att belopp aldrig går tillbaka till presentkortet och att man ska få tillbaka dessa i kontanter.

Förhoppningsvis löser dom detta och jag får tillbaka dessa 400 kr som försvann.

Då har nog kassapersonalen sagt fel, eller mer troligt inte vetat bättre, för de använder ju hela presentkortet när de "laddar" koden du får i butiken. Kundtjänsten har helt rätt i det här fallet.
 

Snafidafi

Medlem
Då har nog kassapersonalen sagt fel, eller mer troligt inte vetat bättre, för de använder ju hela presentkortet när de "laddar" koden du får i butiken. Kundtjänsten har helt rätt i det här fallet.
Jo uppenbarligen, men både den som stod i kassan första gången och den andra som stod där idag sa samma sak. Uppenbarligen felinformerade men det är ju ett ganska allvarligt fel där handlar om ganska mycket pengar
 
En upplysning till alla er som tankar på circle k med zupergift växlat till circle k presentkort.
Kan bara säga att jag har råkat ut för exakt samma sak, fått exakt samma svar från personalen i kassan (beloppet ska komma tillbaka till presentkortet automatiskt), kontaktat kundtjänst när så ej skett och fått exakt samma svar därifrån (att det inte alls går tillbaka automatiskt utan att man ska få ut det från kassan), samt att de har inlett ett reklamationsärende för att återställa beloppet åt mig, inom vilket de ska återkomma. Efter 24h har de än så länge inte återkommit...
 

Snafidafi

Medlem
Kan bara säga att jag har råkat ut för exakt samma sak, fått exakt samma svar från personalen i kassan (beloppet ska komma tillbaka till presentkortet automatiskt), kontaktat kundtjänst när så ej skett och fått exakt samma svar därifrån (att det inte alls går tillbaka automatiskt utan att man ska få ut det från kassan), samt att de har inlett ett reklamationsärende för att återställa beloppet åt mig, inom vilket de ska återkomma. Efter 24h har de än så länge inte återkommit...

Väldigt störande. Hela grejen med presentkort verkade ny för dem och hon nämnde att de fått utbildning i hanteringen av dem och att detta var vad som gällde. Stor fail om detta gått ut till personalgruppen men är väl inte jättevanligt att folk tankar med presentkort så det kanske inte uppdagats så många gånger tidigare att man fått ordning på det. Hoppas iallafall att de ska kunna lösa detta och om de inte hittar transaktionerna åtminstone gör det på ren goodwill, det är ju helt klart de som felat iallafall
 
Väldigt störande. Hela grejen med presentkort verkade ny för dem och hon nämnde att de fått utbildning i hanteringen av dem och att detta var vad som gällde. Stor fail om detta gått ut till personalgruppen men är väl inte jättevanligt att folk tankar med presentkort så det kanske inte uppdagats så många gånger tidigare att man fått ordning på det. Hoppas iallafall att de ska kunna lösa detta och om de inte hittar transaktionerna åtminstone gör det på ren goodwill, det är ju helt klart de som felat iallafall
Kundtjänst kunde i vart fall direkt hitta den transaktion det gällde baserat endast på presentkortets nummer, de såg direkt när, vilken station och vilken summa det var som inte förbrukades, så den biten bör det i vart fall inte vara några tveksamheter kring.
 

Snafidafi

Medlem
Kundtjänst kunde i vart fall direkt hitta den transaktion det gällde baserat endast på presentkortets nummer, de såg direkt när, vilken station och vilken summa det var som inte förbrukades, så den biten bör det i vart fall inte vara några tveksamheter kring.
Ok skönt att höra, det gjorde hon inte lika enkelt i mitt fall
 

imartin

Medlem
Apropås Zupergift: Växlade 200kr till en "Sverigecheck" för att handla i en fysisk Hemköp-butik. Personalen i kassan visste ingenting om det och sa jag ska komma tillbaka "när chefen är där". Ogillar krångel så mejlade Zupergift supporten för att kolla om de kan växla tillbaka. Svar: nej. De skrev till och med att jag ska be personalen i kassan att "ringa till Zupergift support". Lol. I vilken realitet lever dem?

Så man bör fundera noga över hur man använder Zupergift. Jag gissar att det är del av deras affärsmodell: Några personer glömmer att förbruka hela beloppet. För andra dyker det upp problem när det gäller att lösa in kortet, och de ger upp till slut... Någon måste ju i slutändan betala för de EB poäng vi tjänar.
 

Jannes

Medlem
Så man bör fundera noga över hur man använder Zupergift. Jag gissar att det är del av deras affärsmodell: Några personer glömmer att förbruka hela beloppet. För andra dyker det upp problem när det gäller att lösa in kortet, och de ger upp till slut... Någon måste ju i slutändan betala för de EB poäng vi tjänar.
Detta är typ halva affärsmodellen med vanliga presentkort, haha :D Andra halvan är ju att låsa in mottagaren av kortet till en viss affär, vilken Zupergift egentligen försöker lösa, och då blir bara detta kvar för Zupergift.

Någon som vet, är det någon typ av profit sharing, provision för Zupergift på presentkorten de hanterar för andra?
 
Toppen