Jane Insane skrev:Jag hör vad du säger, men jag tycker det är en lite defaitistisk inställning. Jag tror mer på "det får vi väl se när vi vet mer".Nu passerar vi långt utanför min kompetens, så jag säger inte ATT det kommer bli så här, men det är i vart fall TÄNKBART. Det mesta man har läst om elflyg säger att det drastiskt förändrar kostnadsstrukturen, med högre inköpspriser men sen väsentligt lägre drift/servicekostnader, och framförallt mindre krav på specialiserad utrustning och personal på flygplatserna (förutom själva laddningsinfrastrukturen så klart). Det skulle kunna innebära att linjer som är omöjliga idag, plötsligt upphör att vara omöjliga.Jag tror absolut att det finns en efterfrågan på snabb transport halvlånga sträckor, säg t.ex. Stockholm-Gävle, som är helt otänkbara med flyg idag. Med andra ord, det är inte efterfrågan som ändras, det är tillgången. Eventuellt. Osvuret är bäst.Och som sagt, det här är första generationen passagerarflyg som det talas om nu. 20 passagerare 20 mil nu, kanske är 30 passagerare 30 mil i nästa generation. Eller 20 passagerare 40 mil. Och dit kommer man aldrig om man lägger ner utvecklingen och ger upp redan från början.Klicka för att utvidga...